Hej, skulle vilja ha hjälp att lokalisera va som e problemet. Det är så att pumpen bara slutat att leverera den försöker varva upp men den avbryter hela tiden. Har ingen betydelse om jag höjer eller sänker på pumpen eller om jag höjer eller sänker på fjärrvärmecentralen.
 
  • Cirkulationspump och rörkopplingar inomhus, med inställningsrattar och ledningar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Kan du köra den manuellt med menyn i reglercentralen , står säkert något om det i manualen för den , har du ingen , kolla typen på RC gå in och sök på manual danfoss :: typ ::
kan även vara så att den är tryckstyrd och då stoppar den om det är stopp mot raddaitorerna eller golvvärme , ställer sig shunten mot öppet , gör den det , så kolla på den lilla pigg som finns i termostatvredet på raddarna ( skruva loss den stora muttern närmast innanför ventilen så får ni den i handen ) , den ska gå att trycka in och fjädra tillbaka , gör den inte det knacka på den med skaftet på en kniv eller mejsel , dra inte med tång , detsamma med ev, GV om ni har något liknade där , eller en stock med flera GV -slingor och något som har en ledning på sig , piggarna har en förmåga att fastna i stängt läge efter sommaren
 
Tack för din hjälp men det var Lowara pumpen som jag bytte för 4 år sen :( men nu sitter det en ny lowara pump ecocirc premium bara hoppas röris står för denna nya! Borde hålla mer än 4 år tycker jag.
 
Har du tryck i ditt system? Se manometern.
 
L
Fotot visar en Ahsellpump , Lowara
Troligtvis något fel i pumpen , den är tryckstyrd , om det är stopp någonstans på utgående
så stannar den , har du kollat ?
 
1 Bars tryck var de innan pump byte och även efter bytet till ny pump och nu fungerar alla element som sig bör.
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
L
1 bars tryck i dag kommer att öka när vintern kommer , då öppnar säkert säkerhetsventilen vid 1,5 bar och släpper ut lite , gör inget , så var inte orolig alldeles normalt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.