Badrummet är rivet och ska byggas upp, frågan är om vi vill köra värmegolv eller ej. Vad är rimlig kostnad för installation av elvärmegolv vid befintlig renovering? Jag vet att man måste gjuta 2ggr, en elektriker behöver isolationsmäta och ge intyg, samt inköp golvvärmen ink termostat. Kittet med golvvärme är lätt att kolla på typ bygghemma.se, men resterande kostnad är svår att bedöma tycker vi.
Vi fick betala 10 000:- extra för ca 5 år sedan i samband med stambyte i dåvarande lägenhet, någon kvm större än detta.

OBS! Hantverkaren skall utföra rubbet, så vad är rimlig extrakostnad för dem att debitera vid befintlig renovering? =)
 
E
Ungefär 5-6000 under förutsättning att jordfelsbrytare redan finns installerad.
 
T
Gjutningen är ju densamma oavsett golvvärme eller ej, behöver inte gjutas i 2 steg.
Det som tillkommer rent krasst är golvvärmekitet, nån apparatdosa, lite slang och kopplingstråd samt elektrikerns tid, kanske 4-5 timmars debitering.
Skulle gissa på ett pris mellan 5-6000kr ca

Edit: Emil hann före :p
 
Fast jag tycker mig nog ha hört priset 10 000 från folk som får badrummet renoverat. Att det sedan kanske borde kosta 5 - 6 000 är en annan sak.

De flesta elfirmor vill nog inte göra jobbet om de inte får sälja materialet också, och i många fall blir det då helt andra priser på material än du själv hittar på nätet. Påslaget på den typen av prylar är ofta 300 - 500%.
 
Vi har fått pris på det dubbla nämligen, därav frågan. Tack för svaren, då vet vet vi hur vi ska gå vidare. Vi får be om specat arbetsmoment och material helt enkelt.

BTW, flytspacklar man om i badrum i lägenheter med betonggolv i regel? Tar man bort den gamla kakan eller låter man den vara?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.