Hej!

Har "sanerat" vaggar och tak på cellplast. Nu funderar jag på om jag kan återanvända den till gjuten grund till ett garage?
Cellplasten är märkt med "SUNDOLITT cellplast L91157-1" Den är troligen från 80-90 talet.
Har mailat Sundolitt men de visste inte.

Någon som vet vad det kan vara för typ och om den är lämplig under garageplatta?
 
K
Du kan väl alltid använda den där den inte är kritisk ur lastsynpunkt alltså inte under kanter och lastbärande voter?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Kan du inte väga en bit, och så mäta storlek och räkna ut volymvikt?

Jämför med rekommendationer och fakta i nedanstående dokument:

[länk]
Det är ju en start! De har nog inte ändrat på produkten. De har säkert bara bytt namn och säljaren va nog inte född på den tiden min cellplast är ifrån...
 
K Kallebo skrev:
Du kan väl alltid använda den där den inte är kritisk ur lastsynpunkt alltså inte under kanter och lastbärande voter?
Ska väga den så får vi se va det är för densitet.
 
Har en lite liknande fråga, skulle ni våga ställa ett nybyggt hus på begagnad cellplast ? i dessa tider av prishöjningar och miljöproblem så känns återbruk som en bra väg men finns det några risker ? Grundläggningen kommer vara med Albabalk så merparten av lasterna är inte på cellplasten förutom själva plattan då. tänker att eventuell komprimering inte bör vara ett problem då man gjuter en ny platta utifrån nuvarande tjocklek.

//Jimmy
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.