Göran skrev:
Tack för infon, alternativ kan vara att hålla en faktura också ...
Ja nu är leveransavtalet påskrivet-ritningar är på gång.
Spännande!Huset kan bli klart i feb-mars.
 
Nu görs ritningarna och vårt nuvarande hus är snart sålt, 3 spekulanter som vill ha, vågar man hoppas på budgivning?
Anticimex här idag för besiktning :)
 
Låter som det kan bli budgivning, och det är en fördel att de använder Anticimex, för jag har bara hört negativt om dem när de besiktigat, de gamla råttjägarna.
Hörde föresten om en annan mera påläst besiktningsfirma som ofta (enligt dem själva) fick åka ut och besiktiga skador som råttjägarna lyckats åstadkomma vid sina så kallade besiktningar.
Lycka till !
 
ja jag behövde bara fixa en ny golvbrunn i plast som han ryckte upp, annars var han nöjd, let the bidding begin :)!
 
Hittade bara en golvbrunn ?
Den som besiktigade vårt hus sa att han bara haft ett hus som var utan anmärkning, annars är det alltid elkablar, kontakter eller riskkonstruktioner någonstans i husen.
Lycka till !
 
Japp en golvbrunn och en repa i en tapet... ::)
 
Haha, det säger du med forsatt gott mod!
Hallå, det är ju någon som varit hemma och förstört hos dig!... ;)

Jag hörde om nånstans där de borrat hål i väggarna för att mäta fukt, det blev inte ett dugg snyggt...

Hur går det med budgivningen nudå, kommer Bosse Ringholm att skicka julkort till dig ?
 
Har som vi säger i Norrland varit i okontakt med mäklaren idag, så jag vet inte.Bosse får alla gånger ett julkort om upplägget blir som jag tror, undrar om man kan sätta upp det som omkostnader för att minska vinsten? ;D
 
Nu har jag fått första ritningsförslaget, åh vad kul! ;D
 
en del ändringar nu är det snart dags för bygglovet... 8)
 
Hej Göran!

Lycka till med bygglovet. Kul att följa dina/era byggplaner. Funderar på  att bygga nytt inom fyrkanten men har svårt att få till en vettig kalkyl. För många önskemål måhända  ;)?

Förrensten, var är den utlovad hemsidan?
 
ajaj,du kom på mig, den utlovade hemsidan får vänta till efter höstsemestern.
Fick idag offert för garage-bättre pris... :p
 
jaha, får se nu om garaget skabyggas av vittjärv ändå..
Gas blir det i köket iallafall.
Bygglovet på gång.Klart med banken. :)
 
Nu är det dags för byggsammanträde-bygglov ok efter lite disk med kommunen.
Julen nalkas, hemsidan får vänta, har inte tid. ;D
 
Hej,
nu har du ju inte startat ännu men så här långt, hur upplever du Vittjärvshus? Varför valde du dom?

Om du startar bygget efter årsskiftet måste du ha en färdigställandeförsäkring, har det varit några problem med Vittjärvshus?

Daniel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.