nä, det förstås, jag ska göra så mycket jag kan och får
 
Göran skrev:
ok jag ska nog inte bli rörpulare , även om pappa och 2 fabröder var det innan pensionen.Barnläkare-bliv vid din läst. ::)
Det kan ju faktiskt, vilket knappast är något att sörja över ;), vara så att man på sitt ordinarie arbete tjänar bättre på att göra det man själv är proffs på, för att sen betala hantverkare för det de är proffs på ;) ;) :D

Därmed inte sagt att man inte kan göra själv, även om man är barnläkare ;), men alla kan ju inte vara bäst på allt och ibland kan det kanske kännas skönt att påminna sig om att "nåt extra arbetspass" på det ordinarie jobbet ger väl så god utväxling per satsad arbetstimme som att tex. ge sig på rördragning till värmepumpen om man aldrig tidigare gjort dylika ting :D.

//Christina.
 
så sant som det är sagt, jag ska däremot göra en hel del annat,så jag kan kapa kostnaderna, just nu sitter jag och laddar för den största besparingen, att förhandla med firman..
Vill de bygga eller inte! :surprised:
 
Göran skrev:
så sant som det är sagt, jag ska däremot göra en hel del annat,så jag kan kapa kostnaderna, just nu sitter jag och laddar för den största besparingen, att förhandla med firman..
Vill de bygga eller inte! :surprised:
Men klarar du alla tillval du gett exempel på samt hus och grund (200m2) för 2,4 mille :surprised:, tänker på tråden du har under "Priser, kalkyler, fastighetsskatt".
 
byggimpert skrev:
Men klarar du alla tillval du gett exempel på samt hus och grund (200m2) för 2,4 mille :surprised:, tänker på tråden du har under "Priser, kalkyler, fastighetsskatt".
Det är huset som blir 11000 per kvadrat med de tillägg jag specat,ja
garaget är en annan historia,
kalkylfrågan var bara ett exempel, inte mina siffror....
 
Ahaaa.... tyckte väl det lät "billigt" ;D
 
ja det blir väl 2,5 med garage och hus, men då ska jag ha allt inkl uppfart och terass, gärna pool, det gäller att vara tuff. ;D
 
ja på fredag kommer säljaren hem, vi ska komplettera lite i veckan, sen blir det armbrytning(bildligt talat).
Tänk om vi blir överens, då blir det att knata till Banken och falla på knä, sen till mäklare och sälja hus, som tur är finns det inga hus till salu i området och många står på kö.
Nästa år kanske man går in genom en ny dörr....... ::)
 
ok, bra möte med säljaren, förklarade det orimliga i garagepriset, han höll med, skulle kolla upp det, alternativt tar jag ur det ur entreprenaden och gör i lösvirke.
Ska få produktionskalkyl och sen bär det av till banken som har hört av sig och verkar intresserade.
 
Jag har inte riktigt förstått vad som ingår i det kvm-pris som du angav. Är det inkl tomt, VA, markarbete grund o.s.v. eller är det bara nyckelfärdigt ovan grund?

Daniel
 
det är allt du skrev som ingår, 400 m slang till jordvärme,tulikivikamin zefiro, parkett och klinker, ekkök,rostfritt, induktionshällar,bastu, altan
det enda är tomten för ca 150000 som jag redan köpt kontant....
 
Har nu fått produktionskalkyl, men som tidigare sagt, garaget är för dyrt, tycker jag, han ska återkomma till det, men annars tar jag och bygger garage med lösvirke eller köper en byggsats. :)
 
Nu rullar det på ska jag säga, offerte klar, ritningar på gång, kontrakt nästa vecka, banken verkar positiv ;D
 
banken positiv, kontrakt i kväll-såg då igår på PLUSA att senaste färdigt datum ska vara med med vite per vecka det föresenas, tänkte skriva 5 tkr per vecka-rimligt? :)
 
Marlene Eskilsson skrev:
Vite ska utgå med 1% av kontraktssumman per påbörjad försenad arbetsvecka. Mer om detta på
[länk]

/Marléne
Tack för infon, alternativ kan vara att hålla en faktura också ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.