Svar X, 500-1200
Nu, med min tillbyggnad (ett gammalt stall som är ihopbyggt med huset) så har jag fått ett lååångt hus, ca. 22+21 meter i ett L med en plåttäckt mellanbyggnad och bara stenväggar så jag har jätteproblem med mitt Wifi.
Nu har jag i och för sig "fönsterbänkskanaler" och några uttag i den men vill ha friheten att sitta var jag vill och surfa, titta på tv eller annat utan att fundera på om jag har ett uttag i närheten.
/Mikael S
 
Svar: x 500-1200.

Vi bor i ett lättbetonghus med inredd källare och wi-fi-täckningen i källaren och ute på altanen är alldeles för osäker. Vi ska dessutom få fiber till våren och då vore det fint att kunna utnyttja hastigheten i hela huset!
 
Svar: X 500-1200
Bor i ett hus från 1854 med tjocka timrade väggar överallt så barnen klagar då de hälsar på att de får sitta på vissa ställen för att vara uppkopplade. Jag har lovat att ordna något bättre så hoppas att jag kan hålla ord och därför vinna detta!
 
Svar X) 500-1200

Med ett hus i flera etage plus ett garage, så är det svårt att få täckning och tillräcklig räckvidd.

Tänk att få lyssna på webmusik och surfa efter tips och inspiration på byggahus.se när man i garaget en renovering påbörjar.
 
T
X. 500-1200

Motivering: Med flera barn i olika åldrar och med olika intressen så behövs det bättre fart på på det trådlösa nätet i hela kåken.
 
Rätt svar x. 500-1200
Förlänga räckvidden på det trådlösa skulle vara guld värt då modem o router står i "fel" del av huset, skulle även ha räckvidd ute på tomten med dessa sköningar.
 
Svar: X: 500-1200
Motivering: Denna produkt skulle lösa familjens wifi problem och irritation från främst ungdomarna skulle upphöra. dLANPowerline skulle vara lösningen!
 
Svar: X. 500-1200

Motivering: Vi har nyligen lagt ny trefaskabel mellan två av husen på tomten, så att elförsörjningen är säker. Under arbetet hittade vi en massa motgångar - stenar, buskar och snokar (!). Tyvärr tänkte vi inte på att lägga ner en ethernetkabel eller fiber då vi började jobbet, så det måste göras om. Snälla, hjälp oss låta snoken sova ifred med en Powerline-adapter från Devolo!
 
Svar: X. 500-1200

Bor man i ett bunkerliknande betonghus från 50 talet är det problem med nätet på alla plan utom det där routern placerad. Detta paket hade livat upp stämningen i hela huset !
 
Svar X 500-1200

Med fiber påväg in i huset vill man gärna kunna njuta av hastigheten i hela huset på bägge våningarna.
 
X500-1200

Efter flera års väntan har vi äntligen fått fiber inkopplat och lovat barnen topp ping på deras spel i källaren men signalen är svag och tappar uppkopplingen stup i ett och liv blir de när spelen bryts.
Med dessa så skulle vi få signal i hela nedervåningen som vi lovat länge och barnen nöjda
 
Svar:
X: 500-1200

Motivering:
Har haft ADSL sedan jag flyttade in i huset men nu är det på väg att bli ändring på saker och ting! Fiber har dragits in på tomten så nu är bara borrningen in huset kvar, sedan har jag fart. Har dock inte funderat alls än på hur Wifi ska funka men det behövs helt klart då jag har ett källarplan med mitt hobby/snickerirum som jag spenderar en hel del tid i, skulle vara underbart om jag fick till bra täckning där och i trädgården dessutom utan kablar. Jag håller båda tummarna!
 
500-1200

Köpte ett hus där tidigare husägaren valde att placera uttaget där han tyckte det var minst i vägen, vilket gör att min router nu står i tvättstugan?!
Har inte haft tid att dra om några kablar och har helt enkelt fått leva med det vi har.
Sonen är allt annat än nöjd, han borde egentligen ha kabel in till sin dator för att spelen och streamingen ska fungera perfekt. Men nu får han sitta med en dålig wifi då signalen inte räcker upp till hans rum på andra sidan huset.
Med ett Powerline kit kan jag enkelt koppla in en kabel till honom så han får fastuppkoppling och jag kan skjuta på mitt problem med var routern ska placeras ytterligare…
 
Svar
X: 500-1200

Motivering:
När vi lyckats lägga vår bebis på kvällen och vi äntligen får en stund att slappna av då är det inte krångel med wifi-nätverket som man är mest sugen på, men likväl är det allt för ofta det som kvällen slutar med.
 
Svar: X, 500-1200.

Med källare, entréplan, övervåning och inredd vind, är ett bra trådlöst nätverk lika viktigt som vid ett regelrätt nakenbad! :whistle:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.