Vinn produkter som förbättrar fart och täckning på internet

Devolo Powerline-adapter ansluten till en vägguttag i ett modernt vardagsrum.

Har du problem med dålig täckning på ditt trådlösa nätverk hemma? TV-serier som buffrar för att signalerna inte når fram riktigt.

Tyska Devolo presenterar just nu helt nya lösningar och produkter för deras serie med nätverkslösningar för hemmet, och i veckans tävling har två personer chans att vinna var sitt startpaket. Dessa använder hemmets elnät för att stabilt och snabbt transportera signaler mellan rummen, anslut din enhet med kabel eller trådlöst. På så vis får du alltid bra täckning på ditt trådlösa nätverk även om du har betongväggar eller stort hem där inte signalen inte når fram.

Förstapristagaren tar hem dLAN 1200+ WiFi ac Startpaket - en Powerline-produkt med allra senaste och snabbaste wifi upp till 11ac-standard. Andrapristagaren tar hem den nylanserade dLAN 1200 triple+ Starter Kit Powerline (med 3 LAN-portar utan WiFi). Båda produkterna är startpaket och innehåller två enheter, vilka du enkelt installerar och får igång ett snabbt och stabilt internet hemma via strömuttaget. Transporthastigheten utlovar upp till 1,2 gigabit per sekund med nätverkskabel.

Totalt värde cirka: 2 800 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: I produktserien dLan Powerline finns fler produkter, vilka nummer sträcker sig produktnamnen mellan?


1. 400-1200
X. 500-1200
2. 600-1200

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Devolo. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Devolo för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Ladydi1114
  • Laddar…
Mitt svar: X. 500-1200
Min motivering:
Med bra uppkoppling i hela mitt hus,
blir framtiden ljus och filmkvällarna slipper sus och brus!
 
Svar X) 500-1200
Motivering: Jag vill inte behöva rimma,
bara kunna surfa överallt "himma"!
 
  • Gilla
olsg123
  • Laddar…
Svar X) 500-1200

Vi har problem med täckningen på vårt trådlösa nätverk i vårt hus. Routern står under trappan och kan dessvärre inte flyttas till en bättre plats. Teven med en Chromecast står inte långt därifrån men förlorar emellanåt uppkopplingen pga för svag signal, och på ovanvåning är det ännu sämre. Det skulle verkligen lösa vårt problem om vi kunde användas elkablarna till att öka räckvidden!
 
Svar: X

Motivering: Jag och min fru har precis flyttat till hus med fiber. Vi har två våningar, modemet är på nedervåningen och tv+dator är på ovanvåningen. Jag gillar att spela och hon gillar att kolla på tv-serier. Just nu är det knappt möjligt att göra både och samtidigt. Med starkare trådlöst nätverk hade vi båda blivit nöjda och kan ägna oss åt våra hobbys utan att turas om.
 
Svaret är X 500- 1200. Det vore fantastiskt om det gick att få täckning i hela huset.
 
Svar X.... precis vad jag behöver då vi precis har installerat fiber... ungarna älskar ligga i husvagnen men det går inte streama därifrån för dålig signal och även på baksidan är det dålig signal... ungarna hade blivit så lyckliga om dem hade kunnat streama i husvagnen som vi har stående på tomten.... varför behöva köpa när man har chansen att vinna den bästa
 
Svar: 500-1200

Motivering:
Täckningen är bedrövlig hos oss, det är frustrerande förstås.
Täta väggar är det som stör,
Devolo installeras bör.
Så vi kan surfa fritt framöver,
det är något som hela familjen uppskattar & behöver.
 
Svar X) 500-1200

Vår nuvarande router har kämpigt att mäkta med våra knappa 300kvm fördelat på två våningar och källare, trots central placering. Ute på tomten är täckningen närmast noll. Har länge sneglat på en sådan här lösning men inte lyckats få plats med den i budgeten.
 
Svar X: 500-1200

Motivering: Med en produkt från Develo kan jag med lätthet streama både Abbas låt Waterloo likt VM i vattenpolo utan att väggarna hindrar det i mitt bo.
 
Redigerat:
Svar: x

50-talsvilla med betongväggar på nedervåningen, behöver väl inte motiveras ytterligare...
 
Svar X: 500-1200

Drömmen om snabbt internet i hela huset kanske hade gått i uppfyllelse med denna grymma tävling :)
 
X är rätt svar.
Motivering: Routern är nödvändigt placerad på ett inte så bra ställe på botten planet som har betong tak så signalerna har svårt att nå överplanet. Ett Devolo dlan 1200+ kit löser detta problem med glans.
 
H
Varför ska det alltid vara en motivering med. Der är mest synd om mig så ge mig priset. Och vad är grejen med att ens ha en fråga då man bara kan kolla på vad de andra har skrivit? Får man någonsin veta vem som vann? Förlåt om jag är grining.
 
Mitt svar: X. 500-1200
Motiv: Jag har dragit nästan 200m nätverkskabel dolt i mitt hus från 1909, putsade plankväggar gör att WiFi inte når långt. Jag har fortfarande några ställen med väldigt dålig täckning och där klarar jag heller inte att få fram kabel på ett snyggt sätt, detta skulle hjälpa mig med detta...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.