Hej igen! Ursäkta alla frågor...fått igång larmet förutom IR Sensorerna Lägger dörrmagnet på Sektion 01 Ir sensor 02 Ir sensor 03 gör allt enligt boken. Ser att det blinkar till dubblett när jag lägger in sensorerna krockar dom med varandra på något sätt? Testar med gångtest och då löser dom ut men inte vid skarp larm. Det hör till saken att jag var tvungen att starta om programvaran blev något knas när jag skulle ändra master lösenord från början. Har jag nu en fabriksprogramvara som inte fungerar bra ?
 
Har nu lagt in IR allt från början även lärt mig att lägga in manuellt, allt funkar när man kör i testläge, skarp läge händer det att larmet inte löser ut hur mycket man än går framför dom, en annan gång tar det lång tid innan larmet löser ut. Ir sensorerna heter 8904 P någon som har ett tips? Är det fel på sensorerna?
 
Har du programmerat rätt zontyper i sekvens 001?

8904 har en batterispar-funktion som innebär att den inte kommer skicka larm inom 3 minuter från tidigare larm. Så om panelen missar första larmet dröjer det till nästa...
 
alm82 Andreas La Motte skrev:
Har du programmerat rätt zontyper i sekvens 001?

8904 har en batterispar-funktion som innebär att den inte kommer skicka larm inom 3 minuter från tidigare larm. Så om panelen missar första larmet dröjer det till nästa...
Vad menar du med sekvens 001? Från minnet...jag har programmerat Sektion 01 dörrmagnet, Sektion 02 Ir Sensor 1 Sektion 03 Ir sensor 2 när jag programmerar så kommer varje tillbehör upp i knappsatsens display jag godkänner och väljer 05 för Ir sensorerna rätt?
 
Är det panelen (knappsatsen) som pratar med Ir sensorerna? inte med huvudenheten? Skall prova med att plocka bort en av sensorerna i helgen och testa. Fler tips att prova?
 
Ok, antar att du använder wireless enrollment mode.

Men du kan ju kolla i sekvens 001 att zonerna har blivit rätt typ.

Alltså *8 kod 001

Du kommer då till en lista med alla zoner
Först visas zon 1, för att bläddra till nästa tryck på pil höger

Din lista borde vara

01
05
05
 
När du larmat till tar det en stund innan detektorerna "vaknar". Larma på, sätt dig i soffan och titta lite reklam. Testa igen
 
  • Gilla
puttrix
  • Laddar…
alm82 Andreas La Motte skrev:
Ok, antar att du använder wireless enrollment mode.

Men du kan ju kolla i sekvens 001 att zonerna har blivit rätt typ.

Alltså *8 kod 001

Du kommer då till en lista med alla zoner
Först visas zon 1, för att bläddra till nästa tryck på pil höger

Din lista borde vara

01
05
05
Hej! Testat detta precis nu så här såg det ut.

01
05
05
01
01

Varför 01 två gånger efter 05? Kanske där felet ligger ? efter det är det 00
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
När du larmat till tar det en stund innan detektorerna "vaknar". Larma på, sätt dig i soffan och titta lite reklam. Testa igen
Varför står det inget om detta i instruktionsboken...? Alltså jag larmar på och efter det tar det 2-3 minuter innan larmet är fullt påslaget? Skall testa det i morgon hinner inte i kväll tack för tipsen har du fler säg till. Återkopplar här i morgon.
 
D dpurple skrev:
Varför står det inget om detta i instruktionsboken...? Alltså jag larmar på och efter det tar det 2-3 minuter innan larmet är fullt påslaget? Skall testa det i morgon hinner inte i kväll tack för tipsen har du fler säg till. Återkopplar här i morgon.
Varför kan bara tillverkaren svara på. Att det finns i strömspararfunktion framgår av manualen för de enskilda detektorerna. Ofta finns det en omkopplare i detektorn för att åsidosätta sparfunktionen under gångtest.
 
alm82 Andreas La Motte skrev:
Ok, antar att du använder wireless enrollment mode.

Men du kan ju kolla i sekvens 001 att zonerna har blivit rätt typ.

Alltså *8 kod 001

Du kommer då till en lista med alla zoner
Först visas zon 1, för att bläddra till nästa tryck på pil höger

Din lista borde vara

01
05
05
Du verkar kunna detta varför har jag två 01 01 efter 05? Kollade programmeringen "HEX" här är det bara nollor på plats 04, 05, 06 osv. Säg till om jag kan felsöka på fler sätt.
 
01 är zontyp delay1
05 är interior stay/away


Zon1 - 01
Zon2 - 05
Zon3 - 05
Verkar ju stämma.

Sen har du fått in 01 på zon4 och zon5, det verkar lite märkligt. Kanske har du råkat knäppa in zon4 och 5 när du lagt in zonerna.
Det borde inte påverka något men du kan ändra till 0 istället om de zonerna inte används.
 
alm82 Andreas La Motte skrev:
01 är zontyp delay1
05 är interior stay/away


Zon1 - 01
Zon2 - 05
Zon3 - 05
Verkar ju stämma.

Sen har du fått in 01 på zon4 och zon5, det verkar lite märkligt. Kanske har du råkat knäppa in zon4 och 5 när du lagt in zonerna.
Det borde inte påverka något men du kan ändra till 0 istället om de zonerna inte används.
Ok hur går jag in och ändrar detta till 0 ? Via *8 001?
 
D dpurple skrev:
Ok hur går jag in och ändrar detta till 0 ? Via *8 001?
Tack för fina tips!!! :) funkar klockrent plockade bort dom två extra sektionerna och väntade så att sensorerna var redo nu funkar det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.