Hej,

Planerar inköp av ett spc-larm, en sektion kommer innehålla två MK-4400. Jag försöker förstå vilka motstånd jag behöver tillsammans med vilken inställning på ingången skall användas.

Kan jag seriekoppla två MK-4400 med inbyggt motstånd på 4K7, likt denna bild (fast alla motstånd är 4.7KOhm, bild saxad från Kjell & Co)

2-6_seriekoppling_dubbelbalans.png

och isåfall vilken inställning passar på ingången, utan seriekoppling bör ju DUAL_4K7_4K användas, men vilken inställning passar i detta fall?

Tack på förhand!
 
Redigerat:
RilleRock
Gränsvärdena är för snäva för det.
Du får köra med 1k och bocka i Eol bred i systemegenskaperna.
Sen dubbelbalanserat 1k_1k.
 
  • Gilla
StatusQuo
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
Gränsvärdena är för snäva för det.
Du får köra med 1k och bocka i Eol bred i systemegenskaperna.
Sen dubbelbalanserat 1k_1k.
Okay, så köra 3 st 1K motstånd istället för 3st 4K7?

Antar att jag köper MK4400 utan motstånd så får jag sätta individuellt beroende på om de är seriekopplade eller inte...
 
Det följde med en bunt motstånd med centralenheten, ganska många 4k7 och lite färre 2k2. Det är möjligt att du klarar dig med 2k2-motstånden med två magnetkontakter. Det finns en fin tabell i manualen som beskriver vilka värden som anger stängd/öppen/sabotage på sektionen. Sen är det bara att summera de olika värdena på din sektion och kolla att de hamnar inom rätt intervall.
Ska se om jag hittar rätt i pdfen.
 
  • Gilla
StatusQuo
  • Laddar…
RilleRock
Tabellen ovan är som sagt väldigt mycket snävare.
2.2k funkar med för upp till 3 mk Om man kryssar i Eol bred.
2 mk med 4.7k kan funka men inget ja skulle rekommendera.
Tabell för Eol bred.
Tabell med olika motståndsvärden, tillstånd och rekommendationer för Eol breda inställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack alla för hjälpen, beställningen är lagd, kanske återkommer med lite fler frågor under uppsättningen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.