Hej!

Idag har jag fortsatt med badrumsskåp samt duschdörrar. Fick allting på plats och sedan fick jag satt fast strömbrytaren samt manöverpanelen till golvvärmen. Så förutom inkoppling av tvättmaskin med el & avlopp samt foder till dörren så är badrummet nu klart :)

Nyinstallerad strömbrytare och manöverpanel för golvvärme i ett vitmålat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade duschdörrar och badrumsskåp i ett modernt kaklat badrum med golvvärme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade badrumsskåp och spegeldörrar med LED-belysning ovanför handfat, samt väggmonterad strömbrytare och manöverpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Strömbrytare och manöverpanel installerade på vit kaklad vägg bredvid en duschdörr i ett renoverat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hörndusch med glasdörrar och kakel, omonterad strömbrytare och golvvärmspanel vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat badrum med nyinstallerade duschdörrar, badrumsskåp och golvvärmens manöverpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat badrum med nya duschdörrar, takdusch och golvvärme manöverpanel, ej färdigställt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad strömbrytare och manöverpanel för golvvärme monterad på en vit kakelvägg bredvid en duschdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen installerat badrumsskåp och duschdörrar med strömbrytare och golvvärmepanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen installerat badrum med duschkabin, badrumsskåp och golvvärmepanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen installerade badrumsmöbler med duschdörrar och golvvärmens manöverpanel i ett kaklat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett nyrenoverat badrum med vita kakelväggar, dusch med genomskinliga duschdörrar och träbadrumsskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyrenoverat badrum med duschkabin, badrumsskåp och golvbrunn i ljusa toner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen installerat badrum med skåp, duschdörrar, strömbrytare och golvvärmepanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat badrum med nyinstallerat badrumsskåp, duschdörrar, och manöverpanel för golvvärme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var allt för denna gången, närmast blir det nog mycket slipa, spackla, måla tapetsera osv :)

//Fredrik
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Du har koll på att det är minst 28 dagar efter fogning av golvet som du får slå på Golvvärmen va, så det inte blir nå tok...

Bra jobbat, ska ta mitt badrum till sommaren
 
Jag brukar skära hörnplattan på diagonalen då sticker inte mosaiken ut så jättemycket och det blir en liten rundning
 
nino nino skrev:
Du har koll på att det är minst 28 dagar efter fogning av golvet som du får slå på Golvvärmen va, så det inte blir nå tok...

Bra jobbat, ska ta mitt badrum till sommaren
Det är ingen fara, jag fogade klart 29e juni. Men strömmen till golvvärmen är inte påslagen ännu och jag ska få in en jordfelsbrytare först. :)

Tack så mycket :)
//Fredrik
 
nino nino skrev:
Jag brukar skära hörnplattan på diagonalen då sticker inte mosaiken ut så jättemycket och det blir en liten rundning
Det var en bra idé att bära med sig till framtida projekt, blir nog riktigt snyggt! :)

//Fredrik
 
nino nino skrev:
Du har koll på att det är minst 28 dagar efter fogning av golvet som du får slå på Golvvärmen va, så det inte blir nå tok...
Fan det där glömde jag tänka på när jag flyttade in!
 
  • Gilla
Hojte
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fan det där glömde jag tänka på när jag flyttade in!
Attans, jaja ett badrum renoverar man snabbt om det är så att det blir problem.... :rofl:
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Attans, jaja ett badrum renoverar man snabbt om det är så att det blir problem.... :rofl:
Om man väntar sisådär 3 år innan man sätter på värmen, kan det skapa andra problem? :D
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om man väntar sisådär 3 år innan man sätter på värmen, kan det skapa andra problem? :D
För tio år sedan hade jag sagt räntekostnader men idag kan det kanske kvitta. ;-)
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Nu är det förberedelser för målning och tapetsering som pågår. Samtliga golvlister och foder är nu borta. Det blir inte så roliga bilder på spackling/slipning osv mm slänger in några iaf.

Rum under förberedelse för målning med borttagna golvlister och förpackningar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tomt rum förberett för renovering utan golvlister och foder, synligt spackel och renoveringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rum förberett för målning, utan golvlister och foder, med spacklade väggar och skyddspapper på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rum i förberedelse för målning med borttagna golvlister och synliga spackelskikt på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rum under förberedelse för målning med borttagna golvlister, foder och synliga spackelspår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete i rum med borttagna golvlister, spackel på vägg, och målarverktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Hej!

Fönstren är nu spacklade och slipade, har tagit mått på fönstren så imorgon ska jag köpa mdf-skivor som ska bli infällda fönsterbrädor.

Något som kanske är lite roligare är att jag har testat klinkers till hallen. Provade att lägga ut det ihop med det nya golvet och jag tycker att det passar riktigt bra :) Det ska läggas knappt 2m in, så det blir precis förbi badrumsdörren och innan öppningen till köket. Klinkern är något som mamma & pappa hade som aldrig blivit använt så jag får det billigt :)

Slänger in lite bilder i olika vinklar och ljus:

Övergång från trägolv till klinkers framför ett badrum, sett uppifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Övergång mellan trälaminatgolv och ljusgrå klinkers vid en badrumsdörr, testlayout av golv i en hall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Testlayout av beige klinkergolv intill ett ljust trägolv med en övergång vid en badrumsdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Övergång mellan trägolv och provlagda klinkersplattor nära en badrumsdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Testupplägg av beigefärgade klinkerplattor på golvet bredvid ett ljust trägolv, med vägg och dörröppning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klinker som provläggs på trägolv bredvid badrum med öppen dörr, visar övergång mellan rummen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Testupplägg av klinkers intill trägolv vid en badrumsingång, visar övergången av golvbeläggningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Testupplägg av beige klinkers bredvid ett ljust trägolv, övergång vid badrumsdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Övergång mellan trälaminatgolv och provlagt brunt klinker i en hall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Åsa Lund
Fanns det inte fler plattor så du kunde gå lite längre fram med klinker?
 
  • Gilla
davveno1
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Fanns det inte fler plattor så du kunde gå lite längre fram med klinker?
Plattorna är bara utlagda för ett test tillsammans med det nya golvet. Plattor finns ca 4kvm så det både räcker och blir över. :)

//Fredrik
 
Åsa Lund
Bra, för det såg märkligt ut att sluta mitt i öppningen
 
Hej!

Jag har gått och funderat några dagar på hur jag ska göra med köket. Planen från början har ju varit att blåsa ut allting och sätta in nytt. Det senaste dagarna har jag dock börjat fundera på att inte göra det och istället göra en uppfräschning av det befintliga. Detta eftersom lägenheten skall säljas direkt. Skulle jag själv ha flyttat in i den så hade jag självklart bytt ut köket men nu handlar det ju om att tjäna så mycket pengar som möjligt, följande alternativ har jag tänkt på:

1. Renovera hela köket, kostnad runt 70k.

2. Fräscha upp befintligt till en kostnad av runt 10-15k. Måla stommar och luckor(kanske byta luckor om det passar från Ikea), byta klinkers och fortsätta hela väggen upp där diskbänken slutar, ny bänkskiva som också fortsätter bort till fönsterväggen, in med diskmaskin under ny bänkskiva, byta spis mot en med häll, ny belysning osv.

Jag ringde mäklaren som sålde lägenheten för att höra vad han hade för tankar kring det hela och han trodde att jag skulle få igen pengarna jag lägger ut för ett nytt kök men att jag tjänar mer pengar på att bara fräscha upp det befintliga.

Jag tar gärna emot era tankar, tips, idéer samt funderingar kring detta. :)

Bifogar några bilder på hur det ser ut idag:







//Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.