Jag skulle vilja ha lite länkar till sajter där jag kan läsa på om lås för ytterdörrar, altandörrar och fönster till villa. Jag har haft en "konsult" som har ringt på ett antal ggr nu och är väldigt angelägen om att sälja nya lås till villan. Det verkar i.o.f.s. vara en ganska bra deal men jag skulle vilja läsa mer och även jämföra lite priser. Några tips?
 
Skulle känna mig lite skeptisk till en "konsult" ??? Åk till närmsta låsfirma och fråga efter godkända lås och vilket paketpris du kan få för hela kitet. Sök på en sökmotor på nätet var närmsta firma ligger. När jag köpte lås konstaterade jag snabbt att det ungefär var ett märke som gäller och står inte det märket på låset så ägs firmanamnet ändå av detta märke med fyra bokstäver!
 
Visst blir man lite tveksam. Men jag har ett dåligt "skalskydd" det är jag medveten om så jag hade ändå tänkt att byta flera lås. Dessutom visade han mig dom produkter han ville montera och när jag söker lite på nätet så är priserna faktiskt högre på dom flesta ställen trots att inte montering ingår då.
 
Har hört och läst att Assa's nya lås system Assa 2000 skall vara väldigt bra, speciellt om det komleteras med en "borrplåt" på låshuset.

För oss ingick det i huspaketet :D
 
Jo tack, det lutar åt 2000 eftersom jag inte vill ha mer än ett lås på varje dörr. Hade f.ö. inbrottsförsök via källardörren för ett par veckor sedan (jo, dom kom in men blev skrämda - vi sov två våningar upp...). Så nu har vi även larm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.