L
vet att jag kanske är i fel forum men jag tänker att är det några som kan tätning så är det här.

Jag skall koppla lampor till min robotgräsklippare och kommer att koppla dessa till robotens batteri. Eftersom kablarna behöver gå igenom det vattentäta skalet behöver jag täta på något sätt.

Elkablarna som går ut idag går ut under maskinen genom en gummiplugg (säkert inte rätt namn). Skall jag dra ut de nya kablarna under maskinen eller på ovansidan där kåpan skyddar? Hur tätar jag bäst runt hålet. Räcker det med silicon?
 
L
Beror på vad du anser bäst , underifrån kan dom kanske ta i något när den klipper , täta med sillikon är enklast
 
Silicon fäster dåligt på de flesta plaster.
Vanlig förskruvning som man har till elskåp med packning och kontramutter.
Fanns tidigare ner till 15,2 mm.

Protte
 
prototypen prototypen skrev:
Silicon fäster dåligt på de flesta plaster.
Vanlig förskruvning som man har till elskåp med packning och kontramutter.
Fanns tidigare ner till 15,2 mm.

Protte
Dessa tenderar till att ta plats, osäkert om utrymme finns för dessa i robotklipparchassiet.
 
Förskruvning bygger en bit från chassiet. Kåpan måste ha full rörlighet för att krockdetekteringen ska fungera.
 
Gummitätningen som länkas i post #6 tycker jag känner igen från bilder på insidan av en HQ-klippare.
 
L
Tusen tack allihopa. Väntar fortfarande 18v transformatorn innan jag kan koppla allt. Väntar tills jag öppnar allt innan jag bestämmer mig för tätning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.