Hej!

Jag har fått offert från flera men priserna är hutlösa, tror sista offerten från Säkra Larm landade på 30k. Motsvarande om jag skulle köpa från England skulle kosta knapp 10k.

Vilket larmsystem har prisvärda komponenter? Tex Bosch, Visonic. Jag läste någonstans att man även i vissa fall kan beställa larmen färdigkonfigurerat.

Jag tar gärna emot förslag och även förslag på inköpsställen.


Mvh
 
L
Är det med eller utan montage , hur mycket ska du larma , finns en uppsjö av larmer som funkar bra , det behöver inte vara en RR
 
RR?

Den offert jag fick senast var med installation. Jag har sett att man kan beställa färdig konfigurerat, så min tanke är att montera det själv.

Det ska larma hus, garage och en snickarbod.

Vilka larm rekommenderas och vart köper ni ifrån?
 
L
En till fråga , vill du ha med eller utan ledningar eller sladdlöst , går via radiofrekvens ,
det som är absolut bäst är med ledningar ( 4 tråd ) men kan vara svårt om det inte är vid nybygge, inget kul med en massa ( snören ) utmed taklisterna
 
Det enda råd jag kan ge är att köpa ett "märkesnamn". Då får du grejor som håller över tid, och du riskerat inte att stå utan möjlighet att komplettera med fler detektorer etc.
 
L Liteavvarje skrev:
En till fråga , vill du ha med eller utan ledningar eller sladdlöst , går via radiofrekvens ,
det som är absolut bäst är med ledningar ( 4 tråd ) men kan vara svårt om det inte är vid nybygge, inget kul med en massa ( snören ) utmed taklisterna
Jag kan inte ha trådbundet


E etompau skrev:
Det enda råd jag kan ge är att köpa ett "märkesnamn". Då får du grejor som håller över tid, och du riskerat inte att stå utan möjlighet att komplettera med fler detektorer etc.
Tack, det lutar lite åt Visonic
 
L
Slog lite på huslarm kom upp massor . det behöver ju inte vara en värsting
Det är inte fel att köpa i sverige om det det blir trubbel med någon komponent , kolla upp så avståndet till huvudapparaten inte är för långt , så den kan ta emot signalen från detektorn
 
D
E frosten skrev:
Hej!
offerten från Säkra Larm landade på 30k.
Själva har de försökt bli undantagna för skatteplikt.

KAMMARRÄTTEN I GÖTEBORG
2017-10-12
Mål nr 6648-16, 6649-16

YRKANDEN M.M.


Säkra Larm i Sverige AB yrkar att den utgående mervärdesskatten ska

bestämmas till noll kr för aktuella redovisningsperioder. Bolaget yrkar även

ersättning för kostnader i förvaltningsrätten och i kammarrätten. Bolaget

anför följande.

Bolaget har omsatt larmanläggningar som installerats i fastigheter.

Larmanläggningarna utgör fastighetstillbehör och är därmed undantagna

från skattskyldighet. Omsättningen ska anses utgöra en separat omsättning

som inte är underordnad annan omsättning. Bolaget tillhandahåller ingen

larmtjänst för de installerade larmen. Fastighetsägarna får teckna egna avtal

med larmföretag eller låta larmet vara enskilt utan koppling till en larmfunktion

hos ett externt företag. Bolagets omsättning av larmanläggningar

ingår alltså inte i något åtagande från bolaget gentemot den enskilde

fastighetsägaren.

Skatteverket anser att överklagandet ska avslås.


SKÄLEN FÖR KAMMARRÄTTENS AVGÖRANDE

Kammarrätten gör samma bedömning som förvaltningsrätten när det

gäller frågan om mervärdesskatt.

Bolaget har förlorat målen. Det finns inte heller någon annan grund för

ersättning, vare sig i förvaltningsrätten eller i kammarrätten.
 
Har precis beställt ett Ajax larmsystem efter att ha läst lite i den tråden är på forumet.
Verkar vara mycket bang för pengarna

Stod i valet att ta över föregående ägares sector larm eller köpa eget.
Där var det ekonomen i mig som sa stopp. Känns helt orimligt att betala nästan 400kr/mån för deras lösning. Dessutom har den redan suttit upp ett par år, så knappast hypermodernt längre
 
  • Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
Har ett Visoniclarm köpt på Karlstad Larm & Skydd AB (klsab.se). Mycket nöjd med kvaliteten, användargränssnittet känns lite 1900-tal dock, men det är ju inte meningen att den ska hanteras av amatörer som oss. Lite kreativt tänkande så brukar man hitta rätt i menyerna till slut.

Värt att tänka på, köper du visonicprylar från olika tillverkare är det inte säkert att de fungerar med varandra - de är låsta till olika länder, en del versioner kräver viss version av mjukvaran osv. Vill du ha bilder skickade från kamerasensorerna behöver du den tjänsten; finns en gratisserver som man kan bli uppsatt på, klsab vet mer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.