Tjenare! Fick problem med felkod 3 Telefonlinjefel använder inte vanlig fast telefonlinje hur får man bort felkoden någon som är kunnig på Alexor larmet? Borde det inte gå att ställa ifrån den utgången eller annat letat i manualen men den är ju nästan lika tjock som bibeln. Skulle vara väldigt tacksam för tips. /Urban
 
Löste felet tillfälligt med att montera ett 9v batteri på utgången.
 
D dpurple skrev:
Tjenare! Fick problem med felkod 3 Telefonlinjefel använder inte vanlig fast telefonlinje hur får man bort felkoden någon som är kunnig på Alexor larmet? Borde det inte gå att ställa ifrån den utgången eller annat letat i manualen men den är ju nästan lika tjock som bibeln. Skulle vara väldigt tacksam för tips. /Urban
http://security.livewatch.com/forum...ring-of-tel-line-connection-and-error-message

//Goerana
 
Tack för svar även här men lite mer info jag kan endast ändra via knappsatsen kopplar inte in dator eller dyligt. Man trycker ju orfta * siffra för att ändra i menyerna eller ?
 
Hej! Adressen fungerar inte. Har nu fattat mer av hur programmeringen funkar. Har du koden för att stänga av "larmet" om telefonlinje ej kopplas in läste att larmet kommer om centralen känner av att det är lägre än 3V. Har manual men inte så lätt att hitta i den.
 
Telelinjeavkänning verkar ligga under "[015] Systemoptioner --option 7". Avaktivera denna om vanlig telelinje inte är ansluten.
 
Tack, denna gamla fråga hjälpte mig med de s**ans felet om telefonlinje fast jag inte har någon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.