Svar X. Motivering: Med en lövblåsare av denna sort skulle jag ha en chans att få bort alla löv från min tomt.
 
3000W
Med äppelträd på rad i ett stenparti skulle vi verkligen behöva en lövblås.
 
Hej!

Svaret är:
X. 3 000 W

Motiveringen är att vi har en enorm ek på vår tomt. Vi har bara bott i huset en höst och vi räfsade löv och skottade upp ekollon till förbannelse. Nu fasar vi lite inför den stundande hösten och jag känner att en bra lövblås med sugfunktion skulle kunna vara räddningen för oss (och för eken).

Mvh,
Jenny
 
3000w

3000w låter mycket och det kanske är det med, vi skulle iaf använda denna till lövjakten men mest till att hålla den asfalterade infarten ren och fin!
 
Svar: X 3000W
En lövblås skulle var bra hjälp när björkarna och de andra börjar släppa sina löv, och de lätt kommer i både skrymslen och vrår runt huset och på gruset. Med lite blås och sug från en GW3030 skulle det vara lättare att få dem till rätt ställe nämligen komposten.
 
Svar X - 3000W

Jag har slitit hårt med krattan ett par säsonger. I fjol satsade jag istället på att köra över löven från lönnarna med gräsklipparen. Det fungerade rätt bra men kändes varken bra för miljön eller gräsklipparen men alla kallstarter. En fin lövblås men förbättrad kapacitet än nog vägen att gå för en hållbar lösning.
 
Svar X: 3000W
Nyinflyttad och upptäcker nu att tomtens träd går till full attack med gula löv nu när hösten närmar oss. Stort behov av kompetent förstärkning i form av en B&D lövblås! :)
 
Matzeball
Svar X, 3000W
Jag är väldigt sugen på att ha en lövblås att ersätta min gamla sönderkörda trotjänare med.
Nu ska jag låta bli att suga grusplanen den här gången.
 
Svar 3000W

Flyttade in i föräldrarnas hus i förra året när de ville ha min lägenhet.
Nu är det så att det står 5 st stora fruktträd på tomten, och ett antal ytterligare på kommunens mark precis bredvid.

Jag har väldigt svårt med träden på tomten och har övervägt att ta bort dem men hindrats av att min mor vill ha kvar dem för frukten.
Denna lövblås hade räddat situationen och undvikt en diskussion om varför träden plötsligt har försvunnit.
 
M
Svar: X 3000w

Vi har bara lite fruktträd, men grannarna har väldigt många fina ekar och alla löv verkar blåsa in i vår trädgård :rolleyes:
 
X 3000w Helt rätt När man har fullt med lövträd på tomten
 
Rätt svar är X 3000 W i lövblåsartävlingen.

Varför bara blåsa löv?
Blås ut allt grus ur garaget efter vintern.
Segeltävling på barnkalaset i poolen.
Sätt fart på brasan som har svårt att ta sig.
Snabbtorka altandäcket när du spillt ut bål (alkoholfri förstås....) på sommarkalaset.
Blås enkelt bort all ful spindelväv under hängrännorna.
Åsso kan man ju snabbvädra på utedasset.
Eller blåsa bort alla vattendropparna från den nytvättade bilen.
Gigantiska såpbubblor gillar ungarna.

Allt ovanstående fungerar utmärkt bara du tänker till i förväg och inte förivrar dig.
Dr.Muffe@gmail.com
 
X 3000w

Blir mycket snyggare när löven blåses bort löven från gräsmattan
 
X: 3000W

Motivering: Vi brukar kratta vår lövträdsrika tomt med vanlig räfsa och samla ihop löven i jättestora kassar som vi har fått sten levererat i en gång. Jag brukar låtsas för mig själv att jag verkligen gillar att kratta löv, ger ju lite träning. Men allt har sina gränser. Nu har vi upptäckt att grannarna närmast intill och som vår tomt ligger i vindriktning från kör en helt osannolik metod för lövsanering. De utnyttjar stormiga och blåsiga nätter för att dra ut sina löv på gatan och låta dem "försvinna" längs gatan och tyvärr delvis in på vår så klart redan krattade tomt. Sådant upptäcker man på nattvandringar när man inte kan sova pga vindens ljud. Och ja, att blåsa på löven verkar fungera! Kan tänka mig en egen kontrollerad storm i miniformat, som jag även kan blåsa tillbaka ett och annat löv med till grannarna för sakens skull. Grannarna är i övrigt trevliga så vi startar väl inget regelrätt lövkrig, men chocken och förvåningen sitter liksom i.
 
Svar X - 3000W

Efter en längre tids depression har trädgårdsarbetet med tillhörande trimmning av diverse träd gämnat efter.
Nu när orken och välmående är tillbaka hade en sån här maskin både hjälp till rent praktiskt och psykologiskt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.