7 769 läst · 20 svar
8k läst
20 svar
Trekantiga huset i Viken
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 469 inlägg
Vilket otroligt vackert hus. Det är direkt pinsamt när ni som kritiserar huset antagligen själva bor i prefab-hus.
Vackert, nej ingen del av huset är vackert och framförallt är det fruktansvärt opraktiskt att möblera. Bor mycket hellre i ett prefabhus i så fall. Hade huset stått på en plats där det kommer stora snömängder och man behöver får bort snön från taket hade huset varit ok, men det är enda vettiga anledningen jag kan se till att bygga ett sånt opraktiskt hus i övrigt.F Finndjävel skrev:
Men det är tur att människor tycker olika, det skulle inte vara trevligt om alla hus såg likadana ut heller.
Hade trekantiga hus haft betydliga fördelar, gentemot gängse huskonstruktioner skulle det säkert prefabricerats i mängder. Som Tommy Lövgren påpekar är det fruktansvärt opraktiskt att möblera och faller det mycket snö, (som det faktiskt gör några enstaka gånger även i Skåne) kommer entrén att bli blockerad av en stor snödriva!F Finndjävel skrev:
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Mjau alltså det är klart att vore det praktiskt så skulle väl varenda hus se ut som ett A. Men jag tycker att formen tilltalar mig på ett annat sätt än bara det praktiska... det är så förbannat snyggt och förhållandevis eget. Det är ju inte heller fel )
Det praktiska med A-frame hus ligger i det uppenbara av konstruktionsformen - triangeln. Vad möblering bekommer ser jag inga större problem än i en takvåning. Skulle disponerat om vissa delar och byggt det i en sluttning. Jag gillar idén, tumme upp!