Jag köpte en toalettsits på biltema, mjukstängande. Den hade rätt mått, men bakdelen var för stor så hella sitsen blev framåtputtad några centimeter. Fick lämna tillbaka den. Det här med att hitta rätt toalettsits till en toalettstol verkar vara en vetenskap. Kan ni hjälpa mig?

Mina krav är att den skall vara mjukstängade, vit och ej plast. Det får gärna vara en budgetmodell ala biltema/jula/osv. Viktigaste är att den passar toalettstolen som alltså är av märket IFÖ.

Tack på förhand!
 
  • Vit toalettsits som är felplacerad på toalettstolen vilket visar att den inte passar perfekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en IFÖ toalettstol med fokus på mjukstängande mekanismen och varumärkeslogotypen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Besök en fackhandeln som pysslar med VVS, där ska dom kunna plocka fram rätt typ åt dig.
 
Förvisso. Men de rekommenderar nog inte en budgetsits till mig?
 
En sits ska du ha i kanske två decennier, det är värt att lägga lite pengar på den imho
 
Kanske. Men den förra sitsen köptes hos fackhandel och höll bara två år.
 
Det första som dyker upp vid en googling är en toalettsits, mjukstängande till Ifö Sign, hos Bauhaus. Pris 349 kr, passar inte en sådan?
 
Är det en Sign jag har? Isf passar den. Men har för mig att den billiga modellen är av plast.
 
Y
Redigerat:
  • Gilla
JimGuldenvägen
  • Laddar…
Det har gått två år men jag hamnade här när jag sökte en mjukstängande, dämpad toasits till min Ifö Cera. Hornbach visade sig ha en som heter Boxholm för 299.- Passar Cera och Sign enligt dem och jag har just monterat den och visst, den passar. Snabbfästen så man enkelt lyfter av den för rengöring. Kvalitetskänsla!
Kanske till nytta för någon.
https://www.hornbach.se/shop/FORM-STYLE-Toalettsits-Boxholm/5491380/artikel-detaljer.html
 
  • Gilla
bang
  • Laddar…
Jula har två softclose till Ifö; passande Cera respektive Sign. De rear just nu ut dem för 199kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.