Jag har det paketet, trimmern är riktigt bra. Lätt och smidig, batteriet räcker länge och trådmatningen fungerar bra.

Skruvdragaren är ok, väldigt stark men lite stor och klumpig. Ett plus är att den fixar slagborr, smidigt när man vill borra i lite halvhårda material...
 
Har inte paketet men trimmern. Den är bra gör jobbet effektivt och är batterisnål. Slagfuntionen på skruvdragaren är nog inte ett huvudargument men Makitas maskiner är överlag bra. Själv kör jag bara Makita idag, för tyngre jobb använder jag deras 18V maskiner och för bekvämlighet deras 10.8V när jag inte behöver extrem kraft. Fördelen är att 18V batterierna passar till alla mina 18V maskiner. Kan tillägga att jag för slagborrning har en av deras 18V slagborrmaskiner, den är kanon.
Står du bara ut med den lite tyngre men kraftfulla skruvdragaren och klarar dig på ett batteri är det bara att slå till. Priset är onekligen attraktivt och leverantören har alltid fungerat klockrent för mig.
 
Batterier köper jag fler dom kostar ca 300 bara.
Har själv en massa skruvdragare men har bränt min milluwake och har bara ett batteri till min Makita 14,4 samt att 10,8 är smidig men som sagt ofta rätt klen.
Till slagborr har jag en av aeg's riktiga värstingar från tiden dom var blåa Bauhaus sålde ut dom för att ta in dom orangea som inte håller samma klass.

Priset kan ju bli ännu bättre om man tar med länken till Bauhaus och utnyttjar deras 12% garanti. Får nog helt enkelt köra iväg imorgon.
 
S santos skrev:
Batterier köper jag fler dom kostar ca 300 bara.
Har själv en massa skruvdragare men har bränt min milluwake och har bara ett batteri till min Makita 14,4 samt att 10,8 är smidig men som sagt ofta rätt klen.
Till slagborr har jag en av aeg's riktiga värstingar från tiden dom var blåa Bauhaus sålde ut dom för att ta in dom orangea som inte håller samma klass.

Priset kan ju bli ännu bättre om man tar med länken till Bauhaus och utnyttjar deras 12% garanti. Får nog helt enkelt köra iväg imorgon.
Låter som du har en bra plan
 
Brukar köpa mina batterier direkt från Kina och kvaliteten har jag iallafall inte upplevt som sämre än original
 
S santos skrev:
Brukar köpa mina batterier direkt från Kina och kvaliteten har jag iallafall inte upplevt som sämre än original
Provade Chinabatterier på 12V-tiden när det var NiCd. De hade märkbart sämre kvalité.
Har inte behövt prova senare, däremot har några Makita original 18V 3Ah dött men de kan ha passerat 500 laddcykler så det kan vara normalt för Li-ion batterier.
Minns att när Makita uppdaterade till 4Ah batteri såldes de äldre 3Ah ut för ca 300 kr
Lär bli samma upplägg när de går över till 5Ah. Oavsett då är det fantastiskt att ha en hel maskinpark som kan dela på batteri och laddare.
 
Det är perfekt. Men jag tycker att 3ah räcker då dom andra blir lite väl tunga.
Bland Makitas 10,8 så upplever jag tom att dom jag har köpt i Kina håller bättre kvalitet än original.
Idag blir det en tur till Bauhaus och utnyttja deras lågprisgaranti.
 
Ljus Ljus skrev:
Provade Chinabatterier på 12V-tiden när det var NiCd. De hade märkbart sämre kvalité.
Har inte behövt prova senare, däremot har några Makita original 18V 3Ah dött men de kan ha passerat 500 laddcykler så det kan vara normalt för Li-ion batterier.
Minns att när Makita uppdaterade till 4Ah batteri såldes de äldre 3Ah ut för ca 300 kr
Lär bli samma upplägg när de går över till 5Ah. Oavsett då är det fantastiskt att ha en hel maskinpark som kan dela på batteri och laddare.
Vad menar du när de går över till 5Ah? 5Ah Makitabatterier har funnits i flera år, nuförtiden finns det även 6Ah. Jag har också dåliga erfarenheter av kinavarianterna. Efter tio-tolv laddningar så ger de upp.
 
Inköp gjort slutade på 1579kr för hela kitet känner mig nöjd. Trimmern är jag helnöjd med. Skruvdragaren är inget skit men ingen värsting. Nu ska jag bara ha tag i en makpac att förvara skruvdragaren i.
 
Av nyfikenhet, vilket tillverkningsår står det på maskinerna du köpt? 3Ah batterier känns som 2015-ish, vet inte hur prestanda påverkas av att ligga orörda i flera år men det kanske fungerar klanderfritt trots allt?
 
Inte den blekaste. Var står det? Och det räcker mer än väl med 3ah dom andra blir lite väl tunga.
 
Det brukar sitta en typskylt på skruvdragarens högra sida. Sen finns det tydligen något sätt att utläsa tillverkningsår för batterierna utifrån serienumret men det är överkurs, det måste ju gå att anta att maskin och batteri är ungefär lika gamla.
 
Ja eftersom dom ligger i samma kartong så borde det vara samma. 2016 står där på maskinen.
 
  • Gilla
ghoti
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.