Vinn lövblåsen som både blåser bort och suger upp dina löv

Man använder en orange lövblås för att blåsa bort löv på en uteplats.

Med B&D GW3030 blir det enkelt att hålla rent uteplatsen i höst. Lövblåsen har en blåshastighet på 418 km/h och 30 procent mer sugkraft än sin föregångare. Medföljer gör även en uppsamlare på 50 liter. Det innebär att det är lika smidigt att blåsa bort som att suga upp löv och annat småskräp. Har du en kompost kan du sedan låta dem omvandlas till näringsrik jord, perfekt för planteringarna nästa år.

Totalt värde cirka: 1 200 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många watt är GW3030 på?


1. 2500 W
X. 3 000 W
2. 3 500 W

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Black & Decker. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar B&D för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Jan-O
  • Laddar…
Svar X - 3000W

Motivering - Har precis byggt om framsidan på vårt hus. Stensättning med knott och ett staket på två sidor. Problemet som vi inte förutsåg var alla löv som nu blåser in på tomten och fångas där av staketet. Bävar inför hösten när den stora lövanstormningen kommer. Skulle kännas bättre med en B&D GW3030 i näven...
 
X: 3000W.
Jag har tre lönnar framför huset. Finns det någon bättre motivering?
 
X: 3000W

Jag har några lövträd på tomten.
Mina grannar har fler
- fast jag tror alla löv hos mig trillar ner.
På hösten skulle tomten bli bra mycket mer välstädad och läcker
om jag hade hjälp av en lövblås från Black & Decker.
 
X 3000W är rätt svar.

MIn familj önskar att krattan blir ett minne blott om vi nu skulle vinna denna Lott.
nyinflyttad i ett hus utan redskap vi är, i denna blås skulle jag kunna bli kär :)
 
Svar: X 3000 W.

Motivering: Jag byggde under sommaren en uteplats med trä som markbeläggning. Kanske inte så smart när man nästan är mitt i skogen. Uteplatsen blev snabbt fylld med björklöv. Vackert gult, men ändå. En lövblås som också kan användas som lövsug skulle vara perfekt för uppgiften. Dessutom skulle min kompost på bättre, där behövs mer löv för att få en bra balans.
 
Redigerat:
Mitt svar: 3000 W

Min motivering:
Jag är så trött på alla löv som blåser runt,
De blåser omkring på mig och när dom gör så är det dom håller på med bara strunt.
Jag vill istället samla ihop dom i en hög för att återvinna,
För efter dom varit fina på träden vill man ju att dom ska försvinna.
Med denna härliga maskin kan mina planer bli sanna,
Och jag slipper att få löv som blåser upp i min panna.
 
Svar X.

Med en BW3030 blir mina problem bortblåsta.
 
Svar: X 3000W

Med totalt ca 12-13 Stora aspar och björkar alldeles intill tomt gränsen och min gräsmatta, så är det ett stort projekt att kratta bort lövtäcket varje höst. Det skulle vara en dröm att vinna en lövblås från Black & Decker.
 
X: 3000W

Vore fantastiskt trevligt att ha inför hösten. Vi har 200 kvm garageuppfart med grus, blöta löv är alltid stökigt att kratta upp på gruset, man får med en del grus och två delar löv...
 
X. 3000 W. På ålderns höst så blir det skönt att blåsa löv med en GW 3030.
 
S
Svar: X 3000W

Motivering:
Flyttat till större hus inbäddat ingrönska vi nyligen har, blott på hösten endast torra löv finnes kvar.
Vill minska min möda och samtigt trädgården kunna göda.
Jag sökte och fann lösningen på mitt dilemma, om jag bara hade en GW3030 här hemma. Blir dock nervös då jag inte det själv kan bestämma.
 
3000 W

Har nyligen köpt min drömträdgård,
som efter 10 orörda år vill ha vård.
Fantastiska björkar, sälg och ek,
täcket på marken är ingen lek.
Nu ska vi bygga huset i höst,
men ska bara kratta lite först...
 
Orientexpressen
Svar: X. 3.000 W

När ALLA och då menar jag inte bara kidsen, har hoppat runt i lövhögarna måste jag kratta ihop dem igen. Det vore 1000 gånger roligare att göra det med den här lövblåsen, för de som rullar runt i lövhögarna är inte de som krattar ihop dem. Jag vill också hoppa runt i högarna och ha lite skoj, om jag visste att det inte var så mycket jobb med att få ihop dem igen.
 
X. 3000w
Jag borde vinna lövbåsen för att grannen har enorma lövträd runt hela våran tomt och han vägrar ta ner träden,så jag vill gärna blåsa bort löven.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.