1: 240mm
Vore helt enkelt kul att vinna för en gångs skull utan att för den sakens skull komma på en än mer fantasifull och tillrättalagd motivering än alla andra för att sticka ut i mängden. Sen är det alltid kul med nytt!
 
Svar: 1) 240 mm
Ny dusch måste införskaffas i badrummet, den gamla är i väldigt dåligt skick, och enbart en handdusch.
Denna vore toppen att vinna, värsta lyxen !
 
Svar: 1
Ja du...Duschen!
Vad sägs om att monteras in i en röd liten timrad bastu i Västerbottenskog?
Ja där många glada bastugäster myser när elden sprakande värmer i kammin, där
sjön utanför inger lugn och ro
medans de ståtliga tallarna tillför kraftfull energi.
Ja...det enda som kan tänkas fattas är... så om du väljer oss.. garanteras det att dina luftfyllda droppar hamnar rätt och kommer skölja över många hjärtevarma kroppar från både norra och södra Sverige.
Välkommen!
 
Svar: 1) 240 mm
Vill verkligen vinna duschen den befintliga är redo för utbyte och regnskogsduschen ser så fin ut.
 
1: 240mm

2.
HALLÅ!! HEJ!
Hur gör jag för att ni ska se just mig?
För en regnskogsdusch önskar jag sååååå
- att känna lätta droppar landa på kroppen - ÅÅÅH!
Med två småbarn är duschen en frizon och en helig stund
- där vill jag passa på att njuta av varenda sekund!
Tyvärr är strålen i vår dusch så stark och dryg,
har försökt att skapa en regnskogsdusch genom att hänga över tyg.
Don't try it at home - det funkade ej
det blev en tung tygklump i huvudet på denna tjej...
Av denna lyxdusch blir därför ingen lyckligare än jag
- ger ni den till mig så ska jag njuta av den varenda dag! :heart:
 
Svar: 240 mm

Vårt badrum, en mardröm från -76 i senapsgult och grönt, är allt annat än skönt.
Ingen dusch, bara kar – och snart finns inte ens det kvar ...
För om jag min önskan igenom får, snart jag med näsan vänd uppåt står.
Och njuter av min nya takdusch, och slippa utbrista Fy & Usch!
 
240 mm
Renoverat duschutrymme med duschstång, notmönstrad duschdraperi och rödmönstrat fönster, inramat av blå väggar.
Mitt hus är fuktskadat och renoveras. Då blir duschutrymmet större och jag kommer att njuta varje gång jag duschar.
Med en tropisk dusch påminns jag om mitt besök på Samoa -91.
 
Rätt svar är 1.

Vår motivering;
badet.jpg

Duschen skulle skynda på renoveringen av vårt badrum avsevärt eftersom vi renoverar alltefter att pengarna trillar in ;)
 
Hur kan det vara värt 10000kr när du får detta för strax över 4000kr .
Jätte fint pris men 10000kr nej det priset gäller inte.
 
Redigerat:
Rätt svar är 240mm

Vår nuvarande blandare ändrar temperatur
Det känns som att duscha i ur och skur
Denna duschen höjer komforten
När jag står och där och skrubbar bort lorten
För att jag lyxigt bort mig vill skämma,
ett eget spa hemma!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn lyxig regnskogsdusch till ditt badrum

[bild]

Regnskogsduschar har blivit mäkta populära. Jämfört med en traditionell dusch får du fler valmöjligheter och en ännu mer avkopplande stund när du duschar. Regnskogsduschens vatten blandas med en viss mängd luft så att det upplevs som en riktig regnskur. Du kan själv välja hur kraftig regnskuren ska vara, allt från ett lätt sommarregn till en kraftigare och mer koncentrerad massagestråle. Dessutom har just det här takduschsetet - Hansgrohe Raindance Air 240 Comfort Showerpipe - även en praktisk handdusch för den som bara ska spola rent något lite snabbt.

Totalt värde cirka: 10 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna takduschsetet Hansgrohe Raindance Air 240 Comfort Showerpipe.

Fråga: Hur stort är duschhuvudet?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 240 mm
X. 250 mm
2. 260 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 25 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.


-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och Hansgrohe för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 1, 240 mm.

Vore skönt att få montera denna skönhet i "Pappas badrum". Eftersom det är det mest slitna och fulaste badrummet i huset så har det blivit "Pappas badrum" eftersom jag är den enda som duschar där... Ni pappor förstår, det är pappans roll att äta rester, välja sittplats i soffan sist osv...:)
 
Svar: 240mm.
Jag vill efter mina löprundor och söndagar få varmt, mjukt vatten över kroppen. Hoppas också återuppliva känslan från regnskogen på Kilimanjaro tillsammans med min bror efter vår klättring till toppen Uhuru Peak, 5895m. Det föll ett varmt och mjukt regn då kom ned till regnskogen vid Marangu och han som jag har mer och mer blivit dragna till kroppens njutningar.
Torgil Abrahamson
 
Den skulle vi behöva!

Rätt svar är 240 mm.

Vi var dumsnåla när vi renoverade vårt badrum för ett par år sedan och satte dit ett budgetmärke till dusch/blandare. Blandaren har tappat en knapp och duschen har spruckit sönder i plasten längst ned så den ser riktigt tragisk ut. En ny kvalitetsdusch skulle passa perfekt!
 
Svar: Alt.1

Frun har under en längre tid önskat sig en "ute dusch" denna produkt skulle platsa väldigt bra som ute dusch dessutom skulle jag få ett projekt att göra i en del av trädgården som ändå behöver ses över....
 
Svar Alt. 1

Det hade varit kul att kunna ändra temperaturen i duschen... Min nuvarande termostat tycker att inställd temperatur är såpass bra, att det tydligen inte ska gå att ändra.
Dessutom är blandaren av nån udda variant, så de räcker inte med att byta blandare, utan även takdusch behöver bytas...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.