Jag ska byta brädfoder på mitt hus och skulle vilja köpa/hyra en målarlåda typ rollbox eller liknande och undrar ifall någon har begagnad att sälja alternativt hyra ut under en lite längre tid!
Mvh
Minå Wilson
 
L
Har ingen
Har tittat på youtube , den smörjer rätt fort , min tanke är , den rollar på färgen , enligt gamla målartraditioner ska färg arbetas in i trät för att fästa ordentligt och inte ligga som en hinna på utsidan , som kan bli resultatet vid rollning , klart upp till var och en
 
L Liteavvarje skrev:
Har ingen
Har tittat på youtube , den smörjer rätt fort , min tanke är , den rollar på färgen , enligt gamla målartraditioner ska färg arbetas in i trät för att fästa ordentligt och inte ligga som en hinna på utsidan , som kan bli resultatet vid rollning , klart upp till var och en
Sant att den inte arbetas in i trät, men det går fort att få på färgen och sen kan den efterstrykas med pensel ifall man vill! Vet inte om det igentligen är bästa sättet att måla men det verkar kunna spara en hel del tid, och det är flera hustillverkare som målar allt på detta sättet, även med slamfärg!
 
L
Kanske om du hittar en , dra den igenom om lägga upp på bockar och efterstryka med en bred pensel , då blir det inte att doppa pensel i burken så ofta med dropp och kladd
Såg att den inte var precis gratis som ny , men du kanske kan hyra ut den efteråt
 
Nypris verkar den ligga på 3500kr + frakt, men har läst i lite trådar om folk som använt sig av dom och varit nöjda och tänkte att det kanske finns någon som har en ståendes att sälja lite under nypriset!
Jag ska kolla med färghandeln annars om dom har att hyra ut en till mig.
Annars kan det ju vara ett alternativ att köpa ny och hyra ut/sälja när jag är färdig.
 
L
Är lite tveksam om målarna har någon , men värt ett försök , dom målar till 95% på färdig vägg
 
Det har ordnat sig med målning med målarlådor inomhus på en firma så jag är inte i behov av att köpa någon längre!
Tack ändå
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.