Ett Bacho Minimaster aggregat säljes pga utbyte mot ett nytt. Aggregatet är från -83, fläktarna är dock renoverade, den ena för 2 år sedan och den andra för 6 år sedan. Själva spiskåpan är inte speciellt vacker, spricka i plasten mm.

Pris: Kom med bud.

Mvh

Christer
 
Var i landet finns detta?
Finns det några modellnummer på den så jag kan jämföra med vad jag har idag.
Har ett liknande system från 1980 som börjat föra oljud och jag misstänker lite obalans och inte bara behov av lagerbyten. (Har bytt lager förr i den) Har du bytt hela fläktarna eller är det bara lagren som är nya?
Är mest på jakt efter reservdelar tills det är dags att byta hela aggregatet här med till något som inte behöver stå i semesterläge när man ska sova. (Tror du vet vad jag menar)
 
Fläkten finns i Arvika 6 mil från Karlstad. Jag köpte huset i oktober -09 men jag har pratat med förra ägaren och han sa att lagren är bytta, 2 år sedan på ena fläkten och max 6 år sedan på den andra. Det var inget oljud i den, jag bytte pga att spisfläktfunktionen inte funkade så bra. På fläkhjulets centrum står det: R2E140-BN16-18
På typskylten inne i skåpet står det: ACF 11-0100

//Christer
 
Intresserad av motorer. På min motor finns en ingravering i aluminiumkåpan " Einschraubetiefe max 5 mm ebm " I övrigt inga märkningar. Kommer vi överens om motorköp eller annars tar jag gärna hand om hela burken om du vill bli av med den. Jag finns i Örebrotrakten
 
Claes Sörmland
Finns gamla motorer på Blocket nu. Sök på Minimaster.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.