nzsc
Hej allesammans,

Står inför totalrenovering av min bostadsrätt och behöver lite hjälp från vänliga själar.
Bostadsrätten är i centrala Trelleborg, på våning 3 av 4, 80 kvm, 3 RoK.
Golvunderlaget är av betong, bjälklag 200 mm, takhöjd 2500 mm.

Tanken är att ha flytande parkettgolv i hela lägenheten, ca 70-75 kvm, utan trösklar. Detta eftersom jag anser det vara estetiskt snyggare och enhetligare.

Nu har jag märkt att plattan i de båda sovrummen är ca 15 mm högre i förhållande till övriga lägenhetsytan.

Den snabbaste och smidigaste lösningen för att få samma höjd i hela lägenheten bör vara genom att flytspackla förmodar jag. Det är alltså ca 50 kvm som behöver flytspacklas. Eftersom det avser en större yta och för att få en så jämn och slät yta vore det allra bäst att anlita ett företag med pumpbil eller liknande.

Därför behöver jag tips på företag i Skåne som utför flytspackling/golvavjämning.
Tacksam på förhand för alla tips och all hjälp jag kan få!


Grovt räknat bör det handla om ca 1300 kg flytspackel.
 
Hej!

NFM flytgolv finns ligger ute vid lockarp.
 
  • Gilla
nzsc
  • Laddar…
nzsc
@mandg Tack för tipset! Kände inte till dem, men ska naturligtvis kolla upp dem. Har du fler förslag får du mer än gärna återkomma med dessa. Alla tips är tacksamma och uppskattas!
 
Finns många vet inte vilka som är bra eller inte .

Grönlundsgolv system är ytterliggare en.
 
  • Gilla
nzsc
  • Laddar…
nzsc
Oj! De enda några få som jag lyckats hitta ligger mer norrut i vårt avlånga land, bl.a.
⁃ Mälardalens Golvavjämning AB, Västerås
⁃ Golvsliparna Sweden AB, Söderköping
⁃ TM Progress, Örnsköldsvik
⁃ Stockholms Golventreprenör AB, Upplands Väsby
⁃ Golv Ettan, Sundsvall

Den enda i Skåne som jag lyckats hitta är Flytgolv i Landskrona AB. Men eftersom du skriver att det finns många får du gärna kopiera-klista in listan så betar jag av den med glädje :D
 
Lundströmsgolv
Skandinavisk Betong och Golvteknik AB
Billeberga Golv
Sydgolv
Ra golv
 
Redigerat:
  • Gilla
nzsc
  • Laddar…
Borde inte många byggfirmor kunna hjälpa till, eller åtminstone peka dig i rätt håll?

Den enda lokala firma jag kommer ihåg på rak arm är SAWI.
 
  • Gilla
nzsc
  • Laddar…
nzsc
@13th Marine Njaa, du har en poäng där. Men räknade med att det går fortare och smidigare att ta hjälp från forumet. :thinking:
 
Har anlitat Skandinavisk Betong och Golvteknik för tvättstuga + badrum (ca 14 m2). De var snabba, noggranna och resultatet blev perfekt. Kanske inte överdrivet billiga, men det kändes skönt att ha riktiga proffs som gör jobbet, folk som inte gör annat än flyter golv hela dagarna.
 
  • Gilla
nzsc
  • Laddar…
nzsc
F f91jsw skrev:
Har anlitat Skandinavisk Betong och Golvteknik för tvättstuga + badrum (ca 14 m2). De var snabba, noggranna och resultatet blev perfekt. Kanske inte överdrivet billiga, men det kändes skönt att ha riktiga proffs som gör jobbet, folk som inte gör annat än flyter golv hela dagarna.
Tack för inlägget! Håller med dig där. Vad landade notan på? Hur såg förutsättningarna ut, nivåskillnad, m.m.?
 
Landskrona Flytgolv
Har haft dom hemma hos mig, och vet även ett par andra som anlitat dom med bra resultat till ett vettigt pris
Lycka till
 
  • Gilla
nzsc
  • Laddar…
Vår byggare (snickare) som f.ö. är petig och noggrann som attan anlitade GH Sydgolv för att flyta golvet hos oss vid en ombyggnad 2013. Nu var det byggaren som höll i det hela men efter vad jag kunde förstå så fungerade allt utan problem och det verkade som om han brukade anlita dessa.
Enligt fakturorna (priser ex. moms):

Golvspackling 120 kvm => 5 000 kr
CM 700 5390 Kg a 3,80 kr => 20 482 kr
Totalt: 25 482 kr

Golvspackling 25 kvm => 4 000 kr
CM 720 840 kg a 4,50 kr => 3 780 kr
Totalt: 7 780 kr

Jag har ingen aning om vad detta brukar kosta men jag hade nog förväntat mig att det skulle bli bra mycket dyrare. Först kom de och finstädade och tätade, dagen därpå kom de med en stor lastbil och pumpade in flytspacklet för att sedan komma tillbaka igen och kolla resultatet.
 
  • Gilla
nzsc
  • Laddar…
nzsc
M Mansson84 skrev:
Landskrona Flytgolv
Har haft dom hemma hos mig, och vet även ett par andra som anlitat dom med bra resultat till ett vettigt pris
Lycka till
Tack för tipset! Hur såg förutsättningarna ut? Vad landade kalaset på? Berätta gärna lite mer!
 
nzsc
jac jac skrev:
Vår byggare (snickare) som f.ö. är petig och noggrann som attan anlitade GH Sydgolv för att flyta golvet hos oss vid en ombyggnad 2013. Nu var det byggaren som höll i det hela men efter vad jag kunde förstå så fungerade allt utan problem och det verkade som om han brukade anlita dessa.
Enligt fakturorna (priser ex. moms):

Golvspackling 120 kvm => 5 000 kr
CM 700 5390 Kg a 3,80 kr => 20 482 kr
Totalt: 25 482 kr

Golvspackling 25 kvm => 4 000 kr
CM 720 840 kg a 4,50 kr => 3 780 kr
Totalt: 7 780 kr

Jag har ingen aning om vad detta brukar kosta men jag hade nog förväntat mig att det skulle bli bra mycket dyrare. Först kom de och finstädade och tätade, dagen därpå kom de med en stor lastbil och pumpade in flytspacklet för att sedan komma tillbaka igen och kolla resultatet.
Väldetaljerat och framförallt uppskattat inlägg. Tack för tipset! (y)
 
nzsc nzsc skrev:
Tack för inlägget! Håller med dig där. Vad landade notan på? Hur såg förutsättningarna ut, nivåskillnad, m.m.?
9500 kr utan rotavdrag (hade inget kvar att utnyttja). Nybygge, betongplatta som skulle jämnas av och få fall inför tätskikt och klinker. Det var tre olika fall. Det ingick finstädning och tätning. De började med att väga av fallet med laser och sätta små plastpluppar över hela golvet som nivåmarkeringar.
 
  • Gilla
nzsc
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.