Har en tomt som är upp delad på två gräsytor, en platt rektanhulär på 25x60 m (1500m2) med lite hinder (fyra fruktträd och en buske). Denandra delen är rätt plan förutom en liten slänt och är på 600 m2, lite smalare remsor i u-form runt hus och altan.

Funderar på vilket som skulke vara den bästa lösningen?
1. En Automower 430x som skulle behöva köra 24 t/dag. Ca 28000 ren
2. En Automower 315 för den störe delen som kör 18 t/dag. Ca 14000 ren.
Och
En Automower 310 för den lilla delen som skulle köra 12 t/dag ca 12000 ren.

Delsrna är avbrutna med en väg med 0-18 väl packad men har en smalare slänt 2x3m som fortsätter i vinkel med ett parti som är 2x5m.

Kostbadsmässigt är det nog likvärdigt då el måste dras fram till den ena medans det finns på den mindre.

Vilken/vilka maskiner ger mint bekymmer och underhållskostnader.
 
Hej, nu har det gått 2 veckor sen du ställde frågan, hur blev lösningen? Jag står inför samma dilemma fast med mindre ytor och funderar på 2st budgetklippare.
Om du kör på 2st så vill jag veta om dom stör varandra på något sätt.
 
Varför skulle 430x behöva köra 24h?

Jag har en 330x på ~2400kvm tomt, det mesta gräsmatta. Går 8-17 vardagar och det tycker jag räcker till.
 
Vet inte vilken modell det är pappa har till sin 2500 kvm stora tomt i tre delar (varav en del är sluttning på andra sidan nerfarten), men den går ca 08-18. En Husqvarna iallafall tror jag, en av deras större modeller?
Automatisk gräsklippare från Husqvarna på en solig gräsmatta med ett glas röd dryck i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tycker den är väldigt lik min 330X.
 
Pratade med pappa idag, glömde fråga om modellen, för har berättade att han lämnade in dem på service, visade sig att alla knivarna var av på mitten, så nu skulle han testa att sänka den till 5 timmar per dag :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.