Hej!

Finns det en vettig regeldetektor för vettigt pris. Är trött på att gå och knacka överallt.

Tack!
 
Åsa Lund
Ali express
Stud finder
Kostar typ en hundring
Inkl frakt
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Ali express
Stud finder
Kostar typ en hundring
Inkl frakt
Jag tänker också skaffa en ny regelsökare, vet du något om den på Aliexpress?
//Ronnie
 
engs
Släng med ett gäng rare earth magnets också om ni beställer från Ali och ska leta reglar. Tycker det ofta funkar bättre att leta efter skruvskallarna med magneter för att hitta reglar än med regelsökaren, i synnerhet om man har OSB bakom.
(Var väldigt noga med att barn eller djur inte får tag i de bara, kan ställa till det väldigt om två magneter sväljs och får grepp på på varandra från olika delar från en tarm eller så).
 
  • Gilla
nmeden och 1 till
  • Laddar…
Håller med engs, enklare att hitta spik/skruvskallar med en stark magnet än med regeldetektorerna. Lånade en blå bosch regeldetektor men kunde inte få något vettigt resultat ur den.
 
Ni som använder magnet, brukar ni bara svepa hej vilt över väggen till ni får träff?
Det låter faktist väldigt smidigt/enkelt, så nu blev jag sugen på att beställa hem en stark magnet.
 
iwe iwe skrev:
Ni som använder magnet, brukar ni bara svepa hej vilt över väggen till ni får träff?
Nej, lite koll har man ju var reglarna normalt finns. Underlättar sökandet.
 
  • Gilla
iwe
  • Laddar…
nikasp
Jag kör sicksack hejvilt med min pennmagnet, sån där med teleskopskaft som sitter på en penna. Lite tejp på spetsen så man inte ritar/repar tapeten eller färgen bara. Hittar man en första skruv brukar det gå fort att lista ut var reglarna finns.

iwe iwe skrev:
Ni som använder magnet, brukar ni bara svepa hej vilt över väggen till ni får träff?
Det låter faktist väldigt smidigt/enkelt, så nu blev jag sugen på att beställa hem en stark magnet.
 
  • Gilla
iwe
  • Laddar…
engs engs skrev:
Släng med ett gäng rare earth magnets också om ni beställer från Ali och ska leta reglar. Tycker det ofta funkar bättre att leta efter skruvskallarna med magneter för att hitta reglar än med regelsökaren, i synnerhet om man har OSB bakom.
(Var väldigt noga med att barn eller djur inte får tag i de bara, kan ställa till det väldigt om två magneter sväljs och får grepp på på varandra från olika delar från en tarm eller så).
Wow! Är nog lite kär i dig. Tack!! Har inte fått någon regelsökare att funka. Några neodymium-magneter senare och vår nya ledstång sitter stabilt. Tack!!
 
Lyfter en gammal tråd.
Någon som har testat "rare earth magnets" i ett gammalt hus där väggskivorna (spånskiva) är spikade med dyckert.
Blir ju en väldigt liten spikskalle för magneten att hitta...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.