Hej.

Är det någon i Södra Stockholm som har något av ovanstående för uthyrning eller byte av någon tjänst?

Jag ska göra drygt 20st hål i diametern runt 125mm på min uppfart för staketstolpar.

Mvh
Niklas
 
L
Kolla med ramirent eller annan uthyrare
 
fgo fgo skrev:
[länk]

Min har varit med i 7 år och funkar lika bra fortfarande
Fungerar den bra i lerig jord med en del mindre sten i?

Anledningen till att jag inte vill hyra är att jag med småbarn förmodligen inte kommer hinna göra alla vid ett tillfälle...
 
L
Klart hittar du sten av lite större format kanske dom inte får plats mellan gängorna , och då lär det vara kört , men i övrigt fungerar det nog rätt bra ,
 
F
En Skurupsborr köper man för dryga femhundringen. Jag köpte den näst största så man kan sätta prefabricerad plint. Men det är inte så snabbjobbat som i reklamen om man stöter på sten.

Småsten på 7-8 cm fast förankrat i lera kan kännas som oövervinnliga berg med skruven. Man blir förvånad när man bara petar ner spettet och stenen som helt låste skruven är skitliten. Men klart bättre än att gräva.
 
När jag köpte den hade vi hyrt en motordriven.
Upplevde den som väldigt tungjobbad även fast vi var två personer. De stenar vi stötte på gjorde att borren högg och man fick hålla emot riktigt mycket.

Gjorde totalt 20st hål tror jag det var. Flertalet gjordes med den manuella på kortare tid än den motordrivna.

Så jag kommer i framtiden att välja den manuella om man inte har tillgång till en grävare med borr.
Som folk har skrivit så kan stenar fastna men jag brukar dra den uppåt elller trycka ner samtidigt som jag vrider. Då brukar de lossna.
 
Blev ett manuellt från Jula, funkar helt okej och förmodligen bättre än ett motordrivet hade gjort.

Tack för inputs.
 
  • Gilla
fgo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.