Har fått en markis som jag monterat på vägg , men jag kan inte få till det med o kunna veva in hela markisen, blir inte klok på detta, kan bara veva in den som på bilderna . någon som har haft liknande problem? Eller har en lösning, behövs mer bilder så säg ifrån så postar jag det.
 
  • Delvis infälld randig markis som inte är helt ihoprullad, monterad ovanför ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis indragen randig markis monterad över ett fönster på en husvägg, inte helt indragen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis utveckad markis med randigt tyg som är fäst på en husvägg, vevan syns inte helt indragen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du måste justera den, yttersta fästena ska längre ut på yttersta aluskenan. Hmm svårt att förklara.
 
Eventuellt kan fästerna för armarna blivit flyttade lite mot/från varandra.
Mät inre och yttre armarna, dessa brukar vara lika långa.
Mät avståndet mellan armarnas fästpunkter, både inte och yttre, om inre & ytre armarna är lika långa så ska det vara lika långt mellan fästpunterna inre-inre & yttre-yttre.
 
Jag har justerat fästena längst ut på aluminiumramen där duken är fäst och med armarnas fästpunkter antar jag att du menar dom på bilderna in mot väggen, dom är det samma mått på från ytterkanten ,
Hade det hjälpt och flytta in dom kanske eller ut?
 
  • Aluminiumram med justerade fästen och duk mot trävägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Aluminiumram med justerade fästen och randig duk, vy mot blå himmel och trädtoppar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.