Krilleman
Vad är det för bänkskiva?

Jag har dragit massor med blandare riktigt hårt i alla dessa material som förekommer. Jag har aldrig fått bänkskivan att ge vika.

I en tvättstuga är det enda rätta rostfri bänk med stor ho i min bok!

Ifö har flera varianter, här är en modell: (Finns även modeller som integreras med vanliga köksskåp, typ IKEA, med fördel)
if_allb_nk_cab_100.jpg
 
LG Collection märkt byggskiva från Vedum med synlig logotyp och text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skivan är från Vedum. Det var den typen som fanns (som vi kunde välja på alltså)
Undersidan är märkt med LG collection.
 
Närbild på diskho monterad i bänkskiva där plåtkanten ligger under laminatytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har ingen uppfattning om kvalitén men när jag tittar närmare på hur hon är monterad så känns det ju riskabelt att plåten ligger under kanten för laminatet. Brukar det inte vara så att plåtkanten ligger över och med en packning undertill så att den sluter tätt? Eller är jag ute och cyklar?
 
Krilleman
Dom ovan-limmade varianterna jag har satt, så är det så precis som du skriver... :rolleyes:
 
Den rostfria hon är monterad precis som den ska, man vill ju inte ha en kant från skivan och ner i hon.
Våran är monterad precis lika dant i en LG-coll skiva, har fungerat felfritt i 11 år.
Men blandaren däremot! Det finns väl blandare med större diameter som kan dölja skadan i skivan.
 
torbeno torbeno skrev:
när jag tittar närmare på hur hon är monterad så känns det ju riskabelt att plåten ligger under kanten för laminatet.
Aj då!
Vad jag förstår av spånskiva är att det suger vatten som läskpapper :worried:
 
Tack peter2400, nu är jag med på noterna.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.