Vinn lyxig regnskogsdusch till ditt badrum

Hansgrohe Raindance Air 240 Comfort Showerpipe med stor takdusch och handdusch.

Regnskogsduschar har blivit mäkta populära. Jämfört med en traditionell dusch får du fler valmöjligheter och en ännu mer avkopplande stund när du duschar. Regnskogsduschens vatten blandas med en viss mängd luft så att det upplevs som en riktig regnskur. Du kan själv välja hur kraftig regnskuren ska vara, allt från ett lätt sommarregn till en kraftigare och mer koncentrerad massagestråle. Dessutom har just det här takduschsetet - Hansgrohe Raindance Air 240 Comfort Showerpipe - även en praktisk handdusch för den som bara ska spola rent något lite snabbt.

Totalt värde cirka: 10 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna takduschsetet Hansgrohe Raindance Air 240 Comfort Showerpipe.

Fråga: Hur stort är duschhuvudet?


1. 240 mm
X. 250 mm
2. 260 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 25 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och Hansgrohe för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Carinasb och 6 till
  • Laddar…
1.
Frugan vill inte duscha i källaren så då måste jag fixa att hon kan göra det uppe!
 
1. 240 mm

Motivering:
Vår duschhuvud sitter löst så vi får duscha vid att hålla duschhuvudet för hand, så en ny fin takdusch vill hjälpa extremt mycket!
 
1. 240 mm

Blandaren i duschen sjunger på sista versen och vill inte blanda in speciellt mycket kallvatten. Dessutom är duschen är monterad efter förra ägarna som var minst ett huvud kortare än oss.

Detta set skulle innebär att både jag och frugan slipper huka oss när vi duschar i det lite för varma vattnet.
 
Svar; 1- 240mm

Då vi precis köpt vårt första hus,
med risk att tvingas bada under ett krus,
skulle denna kromade regnskog,
antagligen locka fram till älskog,
och förhoppningsvis kunna ge,
att vi två blir tre.

=)
 
  • Gilla
SysterNett och 1 till
  • Laddar…
1. 240 mm

Regnskogsduschen får mig att tänka på en äventyrsresa i unga dagar. Det var en underbar känsla att duscha i en enkel dusch mitt ute i djungeln vid Okavangoflodens delta. Med sällskap av silkesapor och en och annan tusenfoting som kröp förbi ens nakna fötter blev det en kittlande upplevelse. Undrar om detta duschsett bjuder på samma äventyr måntro.
 
Svar 1.

Snickarna är äntligen bokade och i Oktober börjar badrumsrenoveringen.
Nu letas inredning för fullt! Denna stil vi hade tänkt oss på blandaren och att spara några kronor på ett redan kostsamt probekt hade ju varit trevligt :)
 
Svar: 1

Har precis fått vårat första barn och ligger på BB och kollar byggahus, duschen hade passat perfekt när vi ska fixa till badrummet hemma!
 
Svar: 1 - 240mm stort är duschhuvudet!

Efter en semester så kall, regnig och där allt med husgrunden och planering har gått åt skogen.
Tar vi nu nya tag och hoppas på en fin höst så vi snart kan få njuta av att bo i våran egenritade villa!
Ett takduschset som detta i vårt kommande badrum vore verkligen som balsam för själen.
Vilket jag tror kan behövas efter ett lösvirkesbygge och slit för att nå sin stora dröm!
 
1. 240 mm

Duscha? Mellan midsommar och julafton?? Ska hä värklit vara növädit???
 
  • Gilla
Nicke_Ne
  • Laddar…
T
1: 240mm

Denna skulle bli helt perfekt då jag i dagarna ska börja sätta tätskikt och kakla vårt nya badrum.
Hade vart skönt att få svalka sig under denna regnskogsdusch istället för den gamla duschkabinen i källaren. Men jag tror ändå att framförallt min höggravida sambo skulle uppskatta denna dusch absolut mest!
 
1: 240mm

Nu när relaxen och bastun i vårt nyinköpta hus skall rivas ut och byggas upp igen efter konstens alla regler skulle denna bli helt perfekt.

Svalkar mig hellre under denna regnskogsdusch istället för i badkaret en våning upp!
 
Svar 1.

Håller på för fullt med husbygget och 3st duschar och ett badkar skall utrustas. En utgift mindre hade varit tacksamt!

Sedan är min stora cykel-idol Peter Sagan kapten i Bora-Hansgrohe teamet, bara det gör Hansgrohe kranar till det självskrivna valet i vårt hus.
 
1. 240 mm

När det kändes som hopp fanns om helrenoveringen så hittade vi ett brott på avloppsstammen så nu har hela badrummet röjts ur vägen, golvet bilats upp och tänk va skönt det skulle vara att få ställa sig under denna regnsskogsdusch och få bort allt damm från bilningsarbetet!
 
Rätt svar: 240 mm

Åh, en regnskogsdusch skulle vara härligt att ha. I vårt nya hus skulle den ha passat så bra. Håller alla tummar och tår för att denna regndusch ska bli vår!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.