Hej alla!

Varför gör den så?!?!?! Någon snäll människa som kan förklara för mig innan jag flippar ur helt?

Synkar, startar kniv, går 1/2 m svänger o stannar direkt, possition error, startar igen samma sak fast nu svänger den åt andra hållet, possition error. När den äntligen har hittat slingan för laddning så följer han den moturs!!! Det har han aldrig gjort innan.
Tack på förhand!

Mvh Goran
 
Att den följer slingan moturs skulle kunna bero på att slingan är felkopplad. T.ex. om man råkat byta plats på plus och minus där slingan ansluts i laddstationen.
 
Hej Bjoma!

Har ej rört kabblarna alls!!
 
För att ändå utesluta att det är något fel på slingan så skulle du kunna koppla bort den vanliga slingan och lägga ut en liten minislinga på några kvadratmeter. Går bra med vilken elkabel som helst om du inte har extra slingtråd liggandes. När maskinen startar och visar "startar kniv" trycker du på minus, så kör den som vanligt fast med knivmotorn avstängd. Så behöver man inte vara så nogrann med att test-slingan ska ligga platt mot marken överallt.
 
Ska prova, återkommer. tack
 
Nope, funkar ej. Såg att borstarna till motorn är så gott som slut men det har väll inget med drivning att göra?? Eller??? Kniven går som den ska i a f
 
Vad står det i instruktionsboken om meddelandet "position error"?
 
Står inget Måste vara kretskortet som är kasst
 
Googlar man hittar man att position error har med gyrot att göra. Och att om man har mjukvara äldre än r17150 så kan man testa att uppgradera den. Hade nog testat att byta kolen i motorerna också, om de nu såg slitna ut, innan jag testat med nytt moderkort.
 
Kopplar jag bort gyrot så går han som den ska fast han kör endå moturs när han fäljer slingan till laddstationen.. Ska lämna in han för uppgradering så får vi se om det hjälper.
 
Nu har jag fått tillbaka min robot från åf. Åf påstod att jag har skiftat plats på drivmotorerna och kabblarna, han gjorde en uppgradering oxå så nu går han igen. Tack för hjälpen bjoma
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.