Svar: 1 SC 80 AE
Motivering: Eftersom vi är relativt nya i vårat hus så har vi inte införskaffat någon trimmer än så skulle det ju passa perfekt, då kanske man till och med skulle kunna se ut genom vissa fönster på bottenvåningen också! ;)

Skämt åsido, man övertrasserar ganska snabbt kontot för tjänster/gentjänster så som vi taktar just nu, så vi håller tummarna för vinst!
 
Rätt svar: 1. SC 80 AE
Vi har nyligen byggt nytt hus och det har inte blivit av att vi kunnat köpa någon grästrimmer ännu då andra saker gång på gång behövts prioriteras i budgeten. Vi skäms lite för hur vår gräsmatta ser ut nu i jämförelse med grannarnas fintrimmade golfbanegräsmattor, så vore oerhört trevligt med en redig trimmer att få ordning på kanterna med!
 
Svaret är nr1: SC 80 AE

Nyblivna husägare som behöver de flesta redskapen, fästmön vill köpa billigt, men jag har hellre något med kvalitet, som Stiga!
 
Rätt svar 1
Med en grästrimmer kan man enkelt få sin vanliga tråkiga trädgård att bli ett trädgårdsparadis på ett kick. Det är precis vad jag behöver för att kunna imponera på min vackra fästmö.
 
1. SC 80 AE

Vi fick ärva en "smidig" bensintrimmer när vi köpte huset. Det är ett litet äventyr varje gång den ska startas. Förgasaren ska justeras in och sen behöver den gå en stund på full gas för att inte stanna direkt.....

Nästan så att skämskudden kommer fram då grannarna måste undra varför det är ett sånt jäkla liv bara för lite trimning.

Så en ny trimmer vore toppen!
 
Svar: SC 80AE
En batteridriven trimmer! Oj så jag önskar att jag hade en sådan. Köpte en bensindriven trimmer för två år sedan men kunde inte med att starta den, tekniken "att dra i snöret" fungerade dåligt för en tant på + 70.
 
Svar: alternativ 1

Skulle vara kul att överraska min man med en trimmer! För tillfället rycker vi gräset för hand som är ut med träd å rabatter i trädgården så det vore trevligt att modernisera sig lite ☺️
 
Svaret är alternatiiv nr 1

En lövblås skulle garanterat göra livet lättare hos oss. Vi har mängder med björkar i trädgården, syrenhäckar runt om och diverse fruktträd som alla fäller sina blad på hösten. Maskarna äter ihjäl sig om de ska tugga i sig allt , så jag krattar och krattar och krattar för att få bort det mesta. En lövblås som driver ihop löven skulle spara mycket tid och ork.
 
Nu är det fredag och därmed dags att dra vinnare i veckans tävling. Idag heter de Marla32 och kurre_kul. Marla32 vinner en lövblås så att hon slipper kämpa med andras löv varje höst, och kurre_kul vinner en grästrimmer till sin nya trädgård så att de slipper skämmas inför sina nya grannar. Stort grattis!! :D

Marla32:s motivering: Skulle igentligen behöva båda men måste man välja så behöver jag hjälp från en lövblåsare då jag har syrenhäck och massa träd på tomten men bostadsrättsföreningen intill har åtta stora och enligt dem fina lönnar vars löv alltid hamnar hos mig konstigt nog.

kurre_kul:s motivering: Vi har nyligen byggt nytt hus och det har inte blivit av att vi kunnat köpa någon grästrimmer ännu då andra saker gång på gång behövts prioriteras i budgeten. Vi skäms lite för hur vår gräsmatta ser ut nu i jämförelse med grannarnas fintrimmade golfbanegräsmattor, så vore oerhört trevligt med en redig trimmer att få ordning på kanterna med!
 
  • Gilla
marla32 och 1 till
  • Laddar…
Lövbåsen har anlänt, tackar.... :)
 
Grästrimmern också! Tack!
Tänkte ladda upp en bild, men har lite strul med mobilen just nu..
Ska försöka ordna en recension på den senare, efter lite testning och dela med mig av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.