zitius sa på ett infomöte att det inte föreligger krav på tjänst utan man kan köpa fibern och sen låta den ligga outnytjad så länge man vill
 
  • Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
useless useless skrev:
Så här svarar Zitius själva på frågan om man är tvungen att ha ett tjänsteabonnemang året runt:

"Det är nästan ingen leverantör som har bindningstid på abonnemangen i dagsläget. Ta ett löpande abonnemang och avsluta det till dagen ni åker därifrån. Det finns på vissa håll även korttidsabonnemang om 3, 7 eller 14 dagar, om man ska vara i stugan över en storhelg eller liknande."

Jag tolkar det som att det är ok och ingen risk att dom kommer dit och kopplar bort fibern...
Varför skulle dom koppla bort fibern bara för att du avslutar abonnemanget??
 
  • Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
Y
lyxigt att inte behöva betala underhåll till någon förening. *bitter; betalar 260 oavsett om jag brukar eller ej + abonnemanget*
 
Tror också det är upp till var och en om man vill ha abonnemang eller inte. Dom är nog glada att alla ansluter sig ändå till ett uttag.. att dom skulle koppla bort en bara för detta, vinner dom ju inget på, finns en lina till alla hus som nu vill ha de ändå..samma sak som ComHem uttag bredbandsuttag som finns i alla lägenhet idag, fritt att avstår om man vill
 
A Andy78 skrev:
Varför skulle dom koppla bort fibern bara för att du avslutar abonnemanget??
Jag vet inte, men det var någon som påstod det tidigare i tråden.
 
Om ekonomin tillåter så skulle jag valt öppen fiber.
Ni får garanterat igen pengarna den dagen ni säljer.
Fiber är det jag saknar mest i vårt sommarboende.
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
L Lennart Lind skrev:
Kollat lite på qmarket. 249 kr tror jag var det billigaste jag såg sist..visserligen Inga stora pengar varje månad, men känns ändå dumt kasta 249 kr i sjön i 6 månader varje år
Det finns även korttidsabbonemang. Det blir rejält dyrare på landsbygden att efteransluta, minst det dubbla och mer och 15000 är ett bra pris, många betalar över 20000 på landet idag så jag hade inte tvekat, särskilt som du drar mycket data redan idag. Om några år vill du ha 4k och då hänger inte mobila brednabdet med iaf.
 
Öppenfiber har i alla fall haft det i avtalet tidigare. Men även när jag vet att den texten fanns så sa de att det va okej att ha fiber utan abonnemang. Säljaren tipsade även om att det gick att dela ett abonnemang i ett mindre hyreshus. Något som definitivt inte går ihop med avtalet.
 
@TS ! Satsa på fiber.

Jag anslöt villan för 7-8 år sedan. Sommarstugan anslöts till öppet nät 2015 och där har vi anslutningen igång från maj till oktober. De få gångerna vi är där övrig tid kör vi med 4G med mobilen som trådlös accesspunkt. De månader som vi inte har nätet igång kostar inte någon grundavgift. Har man en gång betalat startavgift till operatören så slipper man den nästa gång man kör igång, men de flesta verkar faktiskt ha tagit bort startavgiften. Vi kör med Ownit i stugan och de hade ingen startavgift. Bahnhof hade dock startavgift hemma i villan, men det var ju många år sedan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.