Er det noen som har erfarenhet med Lättklinkerbetongs termogrund med varmluft som blåses under bjälklag.
 
Jag har dena grund och är mycet nöjd. Min värmepump släpper ut den använda luften under grunden innan den skickas ut i luften. Sedan är det praktiskt och bra att hålla koll på installationer under grunden och enkelt och praktiskt att komplettera ledningar typ. telefon , tv och bredband när man kan krypa under grunden. Anledningen till att denna grund inte är så vanig är nog en kostnadsfråga.
 
Er strömforbruket mindre enn med tradisjonelle varmekabler?
 
Jag tror att värmeförbrukningen i huset ä mindre med denna konstruktion. Man använder ju den använda uppvärmda luften två gånger först i värmepumpen och sedan under grunden. Men jag tycker ändå att golvet kräver golvvärme.
 
Men luften är väl ganska kall (någon/några plusgrader) efter den har varit i luftvärmepumpen? Hur blir det med uppvärmningen av grunden då?

 
Du har en päng. Jag har köpt huset och inte byggt det själv. Men vad jag nu kommer ihåg så tror jag att den skämnda inomhusluften först blåses ner och mellanlagras i grunden innan den passerar genom värmepumpen oc blåses ut på taket.
 
Boffe skrev:
Er det noen som har erfarenhet med Lättklinkerbetongs termogrund med varmluft som blåses under bjälklag.

Kolla in denna hemsida.http://www.semako.se/

Muraren :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.