1. SC 80 AE

Med flertalet buskar, stenpartier och fruktträd samlas det gräs runt stammar och sten som behöver trimmas bort. Framåt höstkanten faller löven vackra i alla dessa kulörer. Gräset måste trimmas bort och löven samlas upp. Med en trimmer som knappt startar så växer gräset allt för högt och räfsan få gå på högtryck på hösten då alla löv faller på backen vår.

Dessa maskiner skulle underlätta skötseln av vår tomt då vår nuvarande maskin ej vill starta då vi vill.
 
1. SC 80 AE

Lövblåsen!

Utan egna träd på tomten, men dock med ekar och lönnar på allmänningen utanför fylls syrenhäcken med svårkrattade löv. Med lövblås löses detta på ett kick!
 
Svar: 1, SC 80 AE.

Med massor med löv som faller från alla lövträd och en självgående gräsklippare behövs en bra lövblås men även en grym trimmer som man kan ta hand om alla kanter. Den sladdbundna trimmern är väldigt slö och trög att dra runt på.
Friheten med kraft och batterikapaciteten efterlängtas stort :).
(Trimmern är jag verkligen i störst behov av).

Med vänlig hälsning
Leif
 
1: SC80AE

Jag har inget som helst behov av en lövblåsare.
Men trimmern kunde ju vara kul att ha. Om inte annat för att det blir kul att se sambons förvirring när batterierna från Makita inte passar. Annars är det ju skönt att slippa slå gräs med lie och klippa det med sax som jag gör idag. Det är så besvärligt att slå med lie nära husgrunder och annat nämligen..

Annars hade jag gärna velat ha motorsågen, det skulle jag ha god användning av då min husqvarna inte vill samarbeta, men nu gällde ju inte frågan det..
 
Svar :SC 80 AE

Nybliven husägare som i våras blev bestulen på både trimmer och gräsklippare. Hade varit suveränt att kamma hem vinsten på dessa prylar.
 
svar 1

sladdlös grästrimmer utan tvekan! 50% av trädgården består av svåra och täta ytor dar gräsklipparen helt enkelt inte funkar..
 
1. SC 80 AE

En lövblås vore kanon eftersom 15 minuters blåsning motsvarar säkert 2 timmars krattning av löv från 2 st enorma popplar och 5 äppelträd!
 
SVAR: 1. SC 80 AE

Har behov av både grästrimmer och lövblås. Har en stor trädgård med massa träd som fäller på hösten och en massa buskar som det behöver trimmas runt efter gräsklippning.
Har idag STIGA gräsklippare och älskar kvalitén dem har.
 
1. SC 80 AE

Har två maskiner för att röja med idag, en gammal Husqvarna-röjsåg man nästan kan fälla träd med och en trött Partner-sladdtrimmer som inte orkar med en normalstor maskros. Den senare borde ha kastats sedan länge men med Husqvarnan blir det bara spillror kvar av staketet när jag röjer kring det. En batteritrimmer för att hålla den icke vildvuxna delen av tomten i schack skulle definitivt underlätta då det är lite knepigt att ta sig runt på en 50x100m tomt med sladd.
Lövblåsen skulle möjliggöra att ta hand om det de c:a 100 träden på tomten producerar varje höst...

Båda skulle dessutom se väldigt bra ut intill min Stiga Park i förrådet!
 
Svar: 1. SC80 AE.

Jag skulle vilja vinna lövblåsen för jag har 16 äppelträd och 2 päronträd på tomten och när löven faller blandat med frukt som jag inte hunnit plocka blir det omöjligt att kratta! Med en lövblås skulle jag kunna blåsa undan löven och ha till kompost och sedan skrapa ihop fallfrukten för sig!

Fredrik
 
Svar: 1. SC 80 AE.

Jag vill verkligen ha en lättanvänd grästrimmer för att få bukt på allt vildvuxet som växer uppe på jordkällarens tak. Där kan jag omöjligt klippa gräset på annat sätt än med trimmer eller häcksax ... och häcksaxen har tröttnat på att klippa. Den viker mest gräset. Själv känner jag mig också väldigt dubbelvikt efter att ha klippt en stund. En trimmer skulle göra att jag kan rädda jordkällaren från att bli övervuxen av sly och jag skulle kunna sköta klippningen mer rakryggat.
 
1. SC 80 AE

Motivering: tomt på 5500kvm samt har extremt mycket björkar runt om. Hade varit väldigt positivt att få ta del av dessa godingar.
 
1. SC 80 AE

Jag har inga träd kvar själv, men grannarna har och de krattar aldrig då deras löv blåser in till mig som vackert får kratta min tomt istället. Med en dylik lövblås kan jag sonika blåsa tillbaka löven in till dem!
 
1. SC 80 AE

En ny grästrimmer vore underbart! Dessutom ingen sladd som fastnar eller är för kort.
Våran gav upp förra året så det behövs helt klart. Stigas produkter är alltid ett säkert kort!
 
Rätt svar är 1. SC 80 AE
Om jag vinner önskar jag grästrimmern.

Hemma på vår gård, är det mycket som behöver vård. Med detta är det dock sådär, då vår trimmer har fallit isär. Nu är jag trött på att leta efter vad som är fel - så jag hoppas på att vinna en ny, fin och hel!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.