Svar: 1. SC 80 AE

Jag håller just nu på att dränera huset så det liger allt från grus/sand & isodrän kulor över hela min tomt.
Fällde även 24 tallar på min tomt förra året så det råder ingen tvivel om de enorma mängderna barr och löv överalt.

Om jag vinner så är det självklart lövblåsen som kommer hjälpa mig :)
 
  • Dräneringsarbete på en tomt med grus, stora stenar och överväxt grönska i förgrunden, hus i bakgrunden.
Svarsalternativ 1
Vi har rätt stor tomt och få träd. Grannen däremot har massor av björkar som står alldeles intill våran tomt på två sidor. Jag vet att dessa löv kommer så fint lägga sig på våran sida då det oftast blåser hitåt.
Det kommer bli ett digert jobb att räfsa alla dessa löv, så därför hade en lövblås varit fantastiskt att ha.
Sen att både gräsklipparen och snöslungan är gula, begagnade stigamaskiner gör ju saken bara trevligare
 
Svar: 1. SC80AE.

Lövblåsen!
Vi har Syrénhäckar, 3 Björkar(6 om man räknar grannarnas), 1 Guldregn samt en gigantisk Hästkastanj som sysselsätter oss rejält under hösten. Allt räfsandet gör att vår gräsmatta mer liknar en åker på hösten eftersom vi har gått om trädgårdsborrar som gillar vår gräsmatta...
 
Svaret är 1. SC 80 AE.

Jag skulle faktiskt behöva grästrimmern.. På riktigt alltså.
Grannarna har börjat gnälla på att de små tallarna och gräset som växer på vår obearbetade tomt i detta nu skymmer deras utsikt...
De har liksom inte hajjat att gräset och tallarna kommer bytas ut mot ett hus sedan, så jag tänkte att jag kunde gå och trimma ner gräset så att de får ha sin utsikt i ett halvår till :)
 
Svar: 1. SC 80 AE

Vår lilla 12V Ryobi fungerade helt perfekt med 40m2 gräs vid radhuset.
Med 1500m2 tomt och en hel massa odlingsbäddar, sandlåda och rabatter så krävs det 3 laddningar för att kunna trimma allt......om man är snabb och inte väntar för länge så gräset blivit för långt.
Så en ny och riktigt bra trimmer hade underlättat rejält för oss.
 
Rätt svar är: SC 80 AE

Grannens lönnlöv är varje år en pina,
en sak är säker de är iallafall inte mina.
Varje kväll en runda i trädgården med krattan i högsta hugg,
suck, ja inte är det roligt ett endaste dugg.
Men med en lövblås av högsta kvalitet,
kanske lövrensning blir det bästa jag vet!
 
Svar :1. SC 80 AE

Behöver en lövblås då vi fullkomligt drunknar i alla löv!

Person halvt begravd i höstlöv med synlig stickad mössa.
 
Svar 1, SC 80 AE
Då min mamma, 80+, inte har krafterna till att kratta bort alla löv själv skulle en lövblåsare underlätta för henne (och mig). Så om jag vann så skulle jag ge den till henne.
 
1. SC 80 AE

Ny bli husägare med stor naturtomt med flertalet träd av kraftig kaliber så skulle man se fram emot höstkanten om man hade en lövblås att städa med ☺️
 
Svarsalternativ: 1

Jag har precis blivit klar med våran gräsmatta efter jordvärme plöjning.
Det har varit många timmars slit att göra detta själv. 30ton jord har gått åt. Det har gått åt ett antal krattor till detta :).
Vore perfekt att kröna detta arbetet med en väldigt fin grästrimmer och en lövblås när löven har lagt sig :).
 
D Djoba skrev:
Svarsalternativ: 1

Jag har precis blivit klar med våran gräsmatta efter jordvärme plöjning.
Det har varit många timmars slit att göra detta själv. 30ton jord har gått åt. Det har gått åt ett antal krattor till detta :).
Vore perfekt att kröna detta arbetet med en väldigt fin grästrimmer och en lövblås när löven har lagt sig :).
Missade att man skulle välja en av maskinerna ☺️, då är det helt klart den fina lövblåsen som skulle bli perfekt att använda på tomten :).
 
Svar: 1. SC 80 AE

Hösten närmar sig och med den den oundvikliga "attacken" från diverse lövträd på tomten och i närheten. Att få chansen att ta upp kampen mot attackerna med en grym lövblås från Stiga skulle göra att det känns som ett krig som går att vinna. :)
 
Rätt svar är SC 80 AE.
Skulle verkligen behöva en trimmer då vår tomt på 3800 kvadrat bara får fler och fler rabatter eftersom min sambo älskar att göra nya *pust*.
Har kämpat med att hålla kanterna fina med gräsklippare men det går bara inte.
 
1. SC 80 AE

Trimmern skulle bli perfekt, ,har en robot gräsklippare så det blir många meter kant att trimma med jämna mellanrum. Frugan får inte igång bensintrimmern,den luktar och för oväsen så en batteridriven trimmer skulle passa bra
 
1. SC 80 AE

Jag skulle så gärna vilja vinna lövblåsen! Det känns som om det enda vi gör på helgerna på hösten är att kratta löv, så en roligare trädgårdshöst skulle vara väldigt välkommet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.