Hej!
Vi har kommit till att placera ut huset på tomten och är väl något på spåren.
Jag tänkte att jag delar det med er och hör om ni har andra/bättre idéer som vi kanske inte har tänkt på.
Tanken är att ha ca 11 meter från vägen till garage/hus och ca 4 meter mellan hus och garage, vad säger ni om det?
Bomba på med synpunkter :)


Väderstrecken syns till vänster på bilden och det är den nedre tomten.
 
  • Tomtplan med markerat hus och garage placering, vägavstånd och väderstreck indikerade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det är mysigt att ha en liten uteplats där man kan äta frukost i morgonsolen. Som du har placerat huset och garaget nu kommer garaget att skugga den sida av huset där det är morgonsol.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är mysigt att ha en liten uteplats där man kan äta frukost i morgonsolen. Som du har placerat huset och garaget nu kommer garaget att skugga den sida av huset där det är morgonsol.
Ja, det kan jag hålla med om.
Samtidigt om man ställer garaget på andra sidan huset så blir kvällssolen lidande.

Det man skulle kunna göra är isf att flytta ner huset och placera garaget närmare vägen, men då stjäl man så mycket tomtyta.
Det är svårt med sånt här, särskilt när man aldrig gjort det förut, men jag är jätteglad för all input jag kan få :)
 
BirgitS
Med tanke på att du har så väldigt stor tomt så tror jag nog att du kan ha huset ett par meter längre in på tomten utan att det upplevs som en liten trädgårdssida. Eller går det att ha garaget närmare tomtgränsen enligt detaljplanen så att solstrålarna får chans att komma över garagetaket?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.