D09
Hej

Morsan har en defekt kyl/frys kombi integrerad.

Morfar har bestämt sig för att överraska henne med en ny och jag ska hjälpa han att få fram modell.

Tänker att den ska vara billig men passa.

Dock.. När jag var och "hälsade" på hos morsan så fick jag inte så mycket tid att kolla diskret ha ha

Jag han mäta från ovansida vitvaran ner till golv med en laser. Ta ett kort sen var tiden ute.
Kan diffa lite med lasermåttet om jag inte höll den exakt vertikalt men 196cm.


En scen som hade passat i en mission impossible film ;)

Har noterat att det är en ikeaprodukt. Närmare sagt en whirlpool.

Har kontaktat Ikea för exakta mått men den finns inte kvar i deras system.

Har sökt på artikelnr hos whirlpool men får fram allt utan måtten ha ha

Har mailat whirlpool men svaret lyser med sin frånvaro.

Tanken slog mig att eftersom den är integrerad så bör den stå i ett skåp och har bredden 54 samt djupet 54,5.

Då är det höjden kvar. Om den nu står i ett skåp så finns det en sockel och den bygger mellan 10-16 cm om jag förstod kundtjänsten på Ikea.

Har googlat och fått fram tyska och engelska manualer men då heter den Frostig och det är en integrerad kyl hos Ikea så det kan inte stämma riktigt.

Har ni några tips på hur man kan söka fram måtten?

Det lutar åt att köpa en som heter Effektfull

http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/40282286/

Men vill inte stå där med skägget i brevlåda och så funkar det inte.

Finns även en som har höjd 183 om jag inte minns fel och som heter "Häftigt" men det blir dyra cm i jämförelse.

Tanken är att leverera den ganska omgående Dvs närmsta 2-3 dagarna och hade kanske varit smidigt att åka dit igen och dubbelmäta men hon är inte hemma :/
 
  • Närbild av en vit IKEA kyl/frys-kombinationsetikett från Whirlpool med fokus på logotyperna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Översikt inuti en öppen integrerad kyl/frys-kombination som visar etiketten och toppen av inredningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Etikett på integrerad IKEA Whirlpool kyl/frys med modellnummer och specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mest troligt 178cm hög. Modellen på bilden monteras med glidskenor köper du en door on door måste gångjärnen i köksskåpet bort. Viktigast är måtten på luckorna så det matchar den nya.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
D DFYD123 skrev:
Mest troligt 178cm hög. Modellen på bilden monteras med glidskenor köper du en door on door måste gångjärnen i köksskåpet bort. Viktigast är måtten på luckorna så det matchar den nya.
Stort tack :)
 
D09
Köpte effektfull från Ikea.

Passade perfekt och var helt identisk med sin föregångare :)

Dock känns det som det gick lite för bra ;)

Det är ingen bra känsla ha ha då brukar man ha missat något :/

Det leder till denna behållare ha ha

Vad är den till?

Säg nu inte att den ska vara på baksida kyl/frys ;)

Bjuder på en fin bild av den gamla tapeten bakom ;)
 
  • Rutig gammal tapet synlig bakom öppet skåp med tomma hyllor och skruvade fästen, oklar behållare på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plastbehållare på en mikrovågsugn i ett kök med gammal tapet och kakel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
D09
BirgitS BirgitS skrev:
Det ser ut att vara en behållare att ha i den stora grönsakslådan. Du ser den på tredje bilden på sidan [länk] och den går förstås att ha till annat än sparris och på andra ställen ;)
Det var en stor lättnad ha ha

Mitt vanliga flyt hade varit att den ska sitta på baksidan och vara superviktig ;) men denna gången hade jag röta
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.