Är det öppen fiber så brukar ju de ha erbjudanden om lägre pris i X månader för nya kunder, kanske går det att byta leverantör då och då och på så sätt få lägre pris. Dock tycker jag ofta det är jobbigt att hålla på så, så tillslut så orkar man inte... Kanske finns nån leverantör som har riktigt billigt månadskostnad, där du bara kan öka hastigheten när du är där?
 
Kollat lite på qmarket. 249 kr tror jag var det billigaste jag såg sist..visserligen Inga stora pengar varje månad, men känns ändå dumt kasta 249 kr i sjön i 6 månader varje år
 
När du får in fiber i din sommarstuga, kan du ju koppla på någon övervakningsutrustning, kanske en webbkamera eller en Tellstick för styrning av värme, avläsning av temp etc.
 
bredband2 verkar köra 99kr/mån första 6 månader, 1 månaders uppsägning...
 
Jo många dörrar öppnas säkert upp med fiber.. allt fler prylar går ju på wifi och säkert mer framöver.. robotgräsklippare går ju koppla upp också.. så börja man tänka efter så har man nog nytta av att mer än bara surfa
 
Kostar 15000 allt sammanlagt.. dom flesta gör detta själv på sin tomt! gräver en skåra i marken och lägger ner ett PVC rör sedan in i huset. Sedan ingår koppla in slingan i röret och koppla in de sista inomhus för 15000 kr hörde jag av grannen.. så blir inga fler kostnader där
 
Skippa fibern i sommarstugan så kommer du att må bättre. Det är bra med knaggligt trådlöst så hinner man med vettigare saker också. Det finns så mycket annat att göra på sommarstället än att glo in i en skärm hela dagarna.
 
  • Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
hsd
Kollade lite snabbt
Gotanet leverar telefoni för 30:- i månaden
Bredband /TV väljer Du sedan utan bindningstid
 
F Finndjävel skrev:
Skippa fibern i sommarstugan så kommer du att må bättre. Det är bra med knaggligt trådlöst så hinner man med vettigare saker också. Det finns så mycket annat att göra på sommarstället än att glo in i en skärm hela dagarna.
Haha ja internet på sommaren borde förbjudas!!?! Hehe
 
  • Gilla
Finndjävel
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Kollade lite snabbt
Gotanet leverar telefoni för 30:- i månaden

Ok det är bra :) då går det säkert få en billig månadsavgift på nått sätt. Så borde läsa sist utan att bli ruinerad :)
 
D Daniel 109 skrev:
På en direkt fråga svarade han till och med att de tänker håva in vinsten på nätavgifterna från operatören. Något som de gärna hoppar över att nämna. Att döma av frågorna från andra tror många att nätet är en engångsutgif
Slutkunden betalar alltid – i många nät via tjänsteoperatören, men en hel del när har det uppdelat och då betalar du både till nätägaren och tjänsteoperatören. Den totala månadssumman brukar magiskt nog bli ungefär samma i båda fallen. :)
 
Så här svarar Zitius själva på frågan om man är tvungen att ha ett tjänsteabonnemang året runt:

"Det är nästan ingen leverantör som har bindningstid på abonnemangen i dagsläget. Ta ett löpande abonnemang och avsluta det till dagen ni åker därifrån. Det finns på vissa håll även korttidsabonnemang om 3, 7 eller 14 dagar, om man ska vara i stugan över en storhelg eller liknande."

Jag tolkar det som att det är ok och ingen risk att dom kommer dit och kopplar bort fibern...
 
  • Gilla
Lennart Lind och 1 till
  • Laddar…
Dessa korttids abb verkar komma allt mer. Även på IpOnly finns det en leverantör som har 1,7 och 30 dagars abb. Ungefär som ett kontantkort och skulle de då riva fibern känns inte som en bra afärside. Har själv övertygat mina föräldrar att beställa fiber för framtiden. Hoppas verkligen att den finns den dagen vi vill beställa tjänster på den.
 
  • Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
S
F Finndjävel skrev:
Skippa fibern i sommarstugan så kommer du att må bättre. Det är bra med knaggligt trådlöst så hinner man med vettigare saker också. Det finns så mycket annat att göra på sommarstället än att glo in i en skärm hela dagarna.
Du behöver inte ens äga en "skärm" för att det ska vara värt att koppla in fiber :)
 
S
useless useless skrev:
Så här svarar Zitius själva på frågan om man är tvungen att ha ett tjänsteabonnemang året runt:

"Det är nästan ingen leverantör som har bindningstid på abonnemangen i dagsläget. Ta ett löpande abonnemang och avsluta det till dagen ni åker därifrån. Det finns på vissa håll även korttidsabonnemang om 3, 7 eller 14 dagar, om man ska vara i stugan över en storhelg eller liknande."

Jag tolkar det som att det är ok och ingen risk att dom kommer dit och kopplar bort fibern...
Jag vet att i vårat stadsnät förbinder man sig att inom 30 dagar från anslutningsdatum, ha anslutit någon form av tjänst till sin fiber.

Utöver det har jag även för mig att man ha en aktiv tjänst i fibern i minst 2 år, anslutningsavgiften är 19900 men kan justeras till 24900 som är anslutningspriset utan att köpa någon tjänst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.