Hej

Blev med pool här i somras och till dem följde det med ett patronfilet som jag inte är riktigt nöjd med så tänkte bytta till Sandfilter.

Jag har i framtiden tänkt skaffa antingen solvärme eller luftvärmepump till poolen och har fått för mig att man inte kan köpa ett Sandfilter med för liten pump? så undrar ifall någon har erfarenhet och kan hjälpa mig med vilken jag ska välja.

Min pool är på ca 14 m3 och jag har funderat på detta filter med pump, http://www.vattenbutiken.se/pool-oc...pumpar/sandfilterpaket/sandfilterpaket-medium

Skulle det funka tro eller måste jag gå upp ytterligare en storlek?
 
L
Tänk på att du ska ha 50mm anslutningar , det är som normal standard på poolgrejer , om du ska skaffa något mer senare , finns mindre men inte bra
 
L Liteavvarje skrev:
Tänk på att du ska ha 50mm anslutningar , det är som normal standard på poolgrejer , om du ska skaffa något mer senare , finns mindre men inte bra
Ok, har kollat runt lite och det vanligaste verkar vara med 38 mm slanganslutningar för stålramspooler. Har inte lyckats hitta en skimmer med 50 mm anslutning ännu tips på vart det kan finnas?
 
38 funkar bra med mindre värmepumpar, passa dig dock för den vanliga blå poolslangen. Den tål inte solljus!
 
Nu har jag letat runt lite till och fastnat för ett clearpool sandfilter med pump 38mm anslutningar ( går att byta så det blir 50 mm för framtiden) hittade också ett passade bräddavlop/skimmer.

Då körde det fast på poolvärmare, de jag tittade på hade alla 50 mm anslutningar. Funkar det bra att köra med förminskning eller måste man byta till sandfilter med 50 mm anslutning för att det ska bli bra?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.