Hej, har nu gjutit färdigt ett utekök, botten och toppen och benen i ett enda stycke, problemet är att fel plywood användes vilket gjorde att det inte blev som det skulle, min fråga är hur mycket kan jag slipa i betongen, kan man slipa upp till 15mm vissa ställe , och isåfall ska det vara våtslipning eller torrslipning och vilken maskin ska det vara?
Tacksam för all tips
 
L
Varför har det blivit så ?? en miss
Är det 15mm som ska bort , rätt mycket om det är ren betong , det blir till att slipa med grovt
 
Varför ska du slipa? Är det ojämnt? Finns spackel för betong om det funkar. Är det på toppen kanske det går att ordna med bruk om du ska ha en skiva ovanpå
 
Så ser det ut, det som ni ser är baksidan, så när den har torkat så ska den ställas upp, allt är gjutet i ett stycke, 70mm
Botten och tippen har det blivit en bula i mitten som sticker ur ca 10mm , och vissa ställe i benen sticker det ut 5-8 mm så det är en del slipning.
Jag vill inte spackla för jag vill behålla 70mm överallt
 
  • Nyutgjuten betongsektion i träskelett på bakgård med utekök och terrass i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Aha då är jag med! Slipa går bra, däremot kan jag inte rekommendera hur. Om du torrslipar så kommer det damma fruktansvärt men det går.
Jag har gjort så med en rondell på mindre saker, men det är ingen höjdare.

Är det bara lite så kan du nog göra det också.
 
Men kolla med Cramo lr liknande uthyrare om dom har en betonghandslip så kommer det gå smidigast
 
Kan man inte koppla de till en dammsugare så slipper man dammet?
 
Vad är skillnad mellan en rondell och en diamantskål?
 
S Shadi Sharit skrev:
Kan man inte koppla de till en dammsugare så slipper man dammet?
Jo en betonghandslip har just dammsugare ansluten. Finns inte den möjligheten på en vanlig rondell men är du utomhus med mask så går det nog
 
S Shadi Sharit skrev:
Vad är skillnad mellan en rondell och en diamantskål?
Vet inte vad du menar med diamantskål? Tänkte du på betonghandslip så är det varvtal och dammsugare som är annorlunda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.