Svar 1 sc80 ae

Har en stor stenlagd uppfart, där det samlas löv barr och kottar en lövblås skulle spara mig mycket tid som kan användas till roligare saker än sopa..
 
1

Lövblåsen är helt klart intressant, har redan en trimmer men hade varit bra att kunna blåsa bort det klippta gräset ibland då det inte alltid landar där man har tänkt sig.
 
Svar: 1
Med en del träd på tomten som har en benägenhet att fälla löv, så vore det trevligt men en lövblås istället för "lövblåsor" i händerna
 
Svar: 1. SC 80 AE

Motivering: Jag har 5 stycken riktigt stora ekar på min tomt eller direkt på tomtgränsen. Mängden löv dessa genererar på hösten är inte att leka med! En lövblås skulle underlätta en hel del, men också göra arbetet roligare :)
 
Svar (om motorsågen) alternativ 1
Det känns som det är dags att haka på trenden med starka elverktyg, som ersätter motordrivna redskap. Det här vore en bra början.
 
Svar: 1. SC 80 AE

Jag är intresserad av trimmern då jag har en hel del växtlighet runt tomtgränsen på mitt hus.

Då jag flyttat från lägenhet får man börja från början med alla inköp, och det är många saker som saknas, t.ex. en bra trimmer!
 
Svar: 1. Motorsågen: SC 80 AE
En grästrimmer vore toppen! Har en tomt med många svåråtkomliga ställen, för en ändå tapper gräsklippare, men här går den bet: Först röja sig ner till slänten vid den lilla ån och sen upp igen och med några diskreta surr och svirr, trimma sig fram till jordkällaren och hämta saft( att dricka nere vid ån) så SKULLE jag vilja ha det.Får ont i ryggen av att gå med lie och en eltrimmer är ju också miljövänligt!
 
Svar:
1. SC 80 AE

En grästrimmer hade varit helt underbart till vår nya trädgård. Vi har ängsblommor i diken som för visso är vackra men som vi önskar ta bort. Budgeten är lite tight nu med alla nyinköp så en vinst hade underlättat livet till 100 %.
 
Svar: 1. SC 80 AE

Jag ligger på knä och klipper kanter med en kantklippare, medan frugan krattar löv. Så det vore fint med lite modernare grejer.

Speciellt bra att man slipper dra med sig en elsladd. Och vi kan ladda med egen solel. Miljövänligt och fint. Hus med solpaneler på taket och dekorerade fordon parkerade bredvid en hög grushög.

Vi har en stor naturtomt som gränsar till en bäck, där det mesta växer så det knakar. Så vi behöver både kratta löv och klippa kanter.

Hälsning
Hasse Lorentzon
 
Svaret är 1. SC 80 AE.

Jag vill vinna trimmern då jag gärna skulle vilja använda bra och tåliga grejer, som Stiga, istället för billiga Jula-grejer.
Som grädde på moset skulle min granne jubla, då denna är betydligt tystare än den gamla 2-taktaren :p
 
Svar :1. SC 80 AE

Har en 1500 m2 gräsmatta med 10 äppelträd och 4 STORA askar, vindfan ligger alltid på från sydväst och asklöven undviker effektivt att blåsa ut över åkern och landar istället på vår tomt.
En lövblås vore en fantastisk hjälp nu när höststormarna närmar sig!
 
Svar :1. SC 80 AE

Då vår sladdtrimmer inte räcker runt hela trädgården samt har så dålig bredd skulle vi bli glada för en ny trimmer! Batteridrivet är ett självklart val både användningsmässigt och miljömässigt!
 
1. SC 80 AE

Skulle igentligen behöva båda men måste man välja så behöver jag hjälp från en lövblåsare då jag har syrenhäck och massa träd på tomten men bostadsrättsföreningen intill har åtta stora och enligt dem fina lönnar vars löv alltid hamnar hos mig konstigt nog.
 
Svar: 1. SC 80 AE
Motivering: jag har varken lövblås eller grästrimmer men skulle behöva främst grästrimmer då min tomt nyligen har gått från vildvuxen till att bli mer tuktad. Jag kämpar hårt för att få en respektabel trädgård och med en grästrimmer så skulle det bli lite lättare att hålla snyggt runt kanter, buskar och träd.
 
Svar: 1. SC 80 AE

Med ca 12-13 Stora aspar och björkar alldeles intill tomt gränsen och min gräsmatta, så är det ett stort projekt att kratta bort lövtäcket varje höst. Det skulle vara en dröm att vinna en lövblås från Stiga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.