Både lövblås och grästrimmer i vinstpotten!

Stiga lövblås och grästrimmer i gult och svart, designade för trädgårdsunderhåll.


Näst efter gräsklipparen, är grästrimmern för många ett av de viktigaste arbetsredskapen i trädgården. Med hjälp av den går det snabbt och lätt att hålla rabatt- och staketkanter prydliga och uteplatsen fri från ogräs. Lövblåsen är också en riktigt givande trädgårdsmaskin. Förutom att hålla trädgården fri från löv under höst och vår, kan du dessutom enkelt blåsa bort smuts och annat från uteplatsen och entrén innan gästerna kommer.

Denna veckan tävlar vi, tillsammans med Stiga, ut både en lövblås och en grästrimmer. 2 vinnare med andra ord! Maskinerna som ligger i potten är:
  • Grästrimmern Stiga SGT 24 AE med justerbart handtag och klippbredd på 25-30 cm
  • Lövblåsen Stiga SBL 24 AE som har ett lufttryck på hela 60 m/s
Bägge är 24-voltsmaskiner, och batterier samt laddare ingår såklart med.

Totalt värde cirka: 2 700 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera vilken av produkterna du vill vinna och varför.

Fråga: Stiga har lanserat ett 80-voltssystem till sina trädgårdsmaskiner. Vad heter motorsågen i det systemet?


1. SC 80 AE
X. MS 80 AE
2. GG 80 AE

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 18 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Stiga. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Stiga för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
marla32 och 4 till
  • Laddar…
1. SC 80 AE heter motorsågen.
När jag vinner vill jag ha grästrimmern då den jag använt har gett upp och det behöver trimmas lite runt tomten.
 
1. SC 80 AE

Precis byggt altan delvis under ett gammalt päronträd, så för trädet bästa behövs något som underlättar renhållningen när löven faller, tror att en lövblås är precis vad som behövs!
 
1. SC 80 AE

Skulle behöva en ny då den gamla "manuella" (läs: mina arma) inte orkar med :)
 
Svaret är SC 80 AE.

Det här är första riktiga sommaren i det nya huset (mitt första).
Förra hösten så tog jag in hjälp för att få tukt på trädgården (och för att lära mig vad som behöver göras samt vad som behövs).
Har förstått att med 7 lövträd så är en lövblås något av ett måste för mig nu när hösten kommer, och robotgräsklipparen lämnar gräskanter att trimma.
 
SVARET ÄR: SC 80 AE

När jag ska ut i trädgården för att kriga så behövs riktiga redskap från STIGA!!!





 
Svar: sc 80 ae.

Vore otroligt skönt med ett batterisystem till timmern i stugan. Om jag bara ska ut putsa runt altan och äppelträden så ska antingen skarvsladd+ trimmer eller motortrimmern ut. Och då skall det slafsas med bensin osv.
 
Svar alternativ nr 1

Vinner jag grästrimmern så ska jag ge den till min fru :) Vi har mycket att trimma
 
Rätt svar: 1
Jag kommer inte att använda någon av dom där maskinerna, så jag hoppas att någon annan vinner dom.
 
1. SC 80 AE

Ett stor magnoliaträd och ett blåregn som klockar in på ett halvt sekel i ålder är otroligt vackra. Dock hade en lövblås inte varit helt fel för att enkelt kunna städa upp blommor och blad!
 
1. SC 80 AE

En batteridriven grästrimmer är det jag vill ha om jag vinner för min gamla har blivit väldigt trött och sliten av allt trimmande
 
Svar 1. Sc 80 Ae

På två år i hus har jag avverkat två trimmar och den tredje som är en batteridriven Bosch är nog mitt sämsta köp någonsin, den är så fruktansvärt svag och bladen som slår gräset går åt som smör i solsken. Däremot har jag köpt en batteridriven stiga gräsklippare som jag är nöjd med. Så en batteritrimmer från Stiga skulle vara kul att testa och kanske får jag äntligen bli nöjd!
 
Mitt svar på frågan är SC 80 AE, (alltså svarsalternativ ett,
såg jag på Stigas hemsida så smidigt och lätt).

Min motivering lyder:
Ute blåser alla löv runt på hösten,
att kratta ihop dom är den enda trösten.
Tyvärr tar det aldrig slut på bladen,
och jag får hålla på tills värk uppstår i vaden.

Det finns höga kanter kring gräset som måste klippas ner,
båda dessa två problem löser denna STIGA-vinst så jag slipper oroa mig över dom mer!

Att dessa fina maskiner går på batteri gör saken ännu bättre ju,
både bra för människa och miljö - hälsosamt är det Du! :)
 
D09
Svar 1

Har redan en röjsåg som har sönder allt som kommer i min väg men en lövblås :surprised:

Hade varit perfekt att blåsa väck löven till grannarna och smulorna från matbordet (y)

Kanske den funkar bra som självförsvar mot stora spindlar :thinking:
 
1. SC 80 AE

På de flesta byggmaskiner har jag redan gått över till sladdlöst, men trädgårdsredskap??

Det står ju visserligen Stiga på flera av dem redan nu, men jag blir gärna frälst av sladdfrihet även när jag har trädgårdstjänst!

(Helst då grästrimmern om man får välja)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.