M
Tror jag har en väldigt lätt fråga, men jag har dålig koll.

Det har börjat läcka i kopplingen mellan avloppsslagen från tvättställ och golv. Och jag förstår inte riktigt hur det är tänkt att kunna hålla tätt.

Jag har bifogat 3 bilder på avloppslagen och hur fästet i golvet ser ut. Mellan dessa sitter även en packning/ring.

Om jag sätter fast packningsringen runt fästet på golvet och sedan sätter dit slangen, så ser det ju bra ut men det läcker ju ut lite vatten långsamt. Man skruvar ju inte fast själva slangen i fälstet i golvet, utan man bara "trär på det". Så fattar inte riktigt hur det är tänkt att sitta fast.

Vad är det jag missar? Kan det vara så att fästet gått sönder och att den saken som just nu sitter fastskruvad på slangen egentligen ska sitta fast permanent i fästet i golvet?
 
  • Hand som håller en flexibel avloppsslang med packningsring, nära en golvanslutning. Läckageproblem återspeglas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsfäste i golv med synlig slitage och utan kopplad slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Packningsring på kakelgolv bredvid vitt avloppsrör, tätning för avlopp kan vara felplacerad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
du måste få rent på röret , den koniska packningen ska sitta i riktning som den ligger på golvet
om du skruvar av den nedre muttern så ser du att det är en konisk ingång , lägg i packningen
sätt på muttern lite lätt och trä den på röret , ända ner mot golv , allteftersom du drar muttern trycker du ner kopplingen , tycker röret är lite kort men går nog
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.