Finns det inte någon instruktionsbok till den?, där brukar det stå om vad tillverkaren rekommenderar för utrymme runt om maskinen.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
D
Lyfta bort bänkskivan? Har du någon bild?
 
Har tyvärr ingen möjlighet att ta foto då min mobilkameralins är krosskadad, men jag skall försöka förklara.

Bänken är byggd mellan två väggar, i typ en "alkov". Från vänster till höger: Vägg, bänksida, torktumlare, bänksida, insats med ett par korgar på skenor (i detta utrymme finns också rören), bänksida, tvättmaskin, bänksida, vägg. Ovanpå detta ligger en "diskbänk", med en ca 15cm djup "diskho" och blandare.

Då jag efter era påpekanden blev lite orolig för det lite väl tajta utrymmet runt tvättmaskinen så gjorde jag som så att jag ersatte de yttre bänksidorna (de som monterats mot väggarna) med ett par tunna plastskivor. Detta kunde lyckligtvis göras utan att montera bort bänkskivan. Nu har jag nästan 1,5cm på tvättmaskinens sidor, och något mer på torktumlarens sidor, vilket jag hoppas är mer än tillräckligt.

Originalproblemet kvarstod dock efter ovan nämnda förändring; friktionen mot golvet hindrade maskinen från att skjutas in under bänken. Åkte iväg för att köpa ett nytt läckageskydd (det gamla gick sönder i mina försök att pressa in det i ett några millimeter för tajt utrymme), då ett sådant glider ok på golvet, men de hade inga i rätt storlek inne. Då jag inte ville vänta ytterligare med att få ordning på tvättutrymmet så kom jag på idén att minska friktionen genom att blöta ner golvet med vatten och lite såpa, vilket funkade utmärkt.

Tack för era tips och råd!
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.