http://forumbilder.se/G98CD/20170807-171248.jpg

Vad gör jag åt detta snurriga badrum? Jag blir yr i huvet varje gång jag kliver in. Ska inte ens tala om hur yr man blir efter ett par glas...

Att kakla om är inte ett alternativ. Det kostar helt enkelt för mycket att kakla om hela badrummet. Jag är skapligt händig själv, men jag är inte villig att slita ner kommod, dusch och allting därtill för att kakla om.

Vad kan jag göra istället? Jag funderade på kakeldekor, men vad jag kan hitta är det till för att sättas ovanpå de befintliga kakelplattorna, och då det blir det ju fortfarande lika snett...

Tankar/idéer som är inte lika kostsamma som att kakla om hela badrummet?
 
  • Badrum med vit kakling, toalett, handduk och ljusa väggar som ger ett snurrigt intryck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mixt
  • Laddar…
Känns ju rätt kört att få nån stil på det, måste vart nån plattsättare som va på fyllan.
 
  • Gilla
AnnaHel
  • Laddar…
Ja, Det känns nästan så... Dock är det förvånansvärt bra gjort med snygga skarvar och fina hörn. Men vem som än på 90-talet hade idén om att kakla snett borde buras in...
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
tanken var ju ganska intressant även om man inser problemet. Det kanske den som kaklade gjorde efteråt också......Det är ju ganska lustigt hur snabbt huvudet luras fast man bara tittar på en bild. Man kan ju ledigt föreställa sig hur det är att verkligen gå in där.
 
  • Gilla
Cancerman_777 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Kakla om den mysko väggen med nytt kakel på det gamla.
 
  • Gilla
123abc och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Det finns trådar om att måla på kakel i forumet. Jag vet inte men det kan ju vara bra att kolla om man kan måla över fogarna också så att de inte blir så framträdande.

Om nu badrummet verkligen är från 90-talet börjar det väl bli dags för en totalrenovering eftersom tätskiktets tekniska livslängd lär vara 15-20 år.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Nu förstår jag vitsen med en självnivellerande laser!
 
  • Gilla
TeroM och 10 till
  • Laddar…
Haha, vad sjutton! Jag blir ju lätt illamående bara av att titta på bilden.
 
  • Gilla
arkTecko och 4 till
  • Laddar…
kristofer12345
R roniish skrev:
[länk]

Vad gör jag åt detta snurriga badrum? Jag blir yr i huvet varje gång jag kliver in. Ska inte ens tala om hur yr man blir efter ett par glas...

Att kakla om är inte ett alternativ. Det kostar helt enkelt för mycket att kakla om hela badrummet. Jag är skapligt händig själv, men jag är inte villig att slita ner kommod, dusch och allting därtill för att kakla om.

Vad kan jag göra istället? Jag funderade på kakeldekor, men vad jag kan hitta är det till för att sättas ovanpå de befintliga kakelplattorna, och då det blir det ju fortfarande lika snett...

Tankar/idéer som är inte lika kostsamma som att kakla om hela badrummet?
Ahahahahha ursäkta,, 3D så jävla sant blev bara snurrig av att titta på bilden tänk o pinka... !
 
Kanske någon som varit på "Hard Rock Cacé" i Paris och sett deras snedkaklade pissoar, där männen står lite snett och pinkar, då de tar sikte på kaklet och blir desorienterade. :rofl:
 
  • Gilla
brumbjorn och 2 till
  • Laddar…
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
Ahahahahha ursäkta,, 3D så jävla sant blev bara snurrig av att titta på bilden tänk o pinka... !
Som sagt, tänk dig då efter ett par glas dessutom... Inte lustigt.
 
Jag är ändå motvilligt imponerad .. snyggt gjort, men bedrövligt att leva med (gissar jag).
 
  • Gilla
kebab och 3 till
  • Laddar…
Smeddie Smeddie skrev:
Jag är ändå motvilligt imponerad .. snyggt gjort, men bedrövligt att leva med (gissar jag).
Man vänjer sig fort. Egentligen tänker jag inte på det, men vill gärna ha en förändring i rent försäljningssyfte.
 
Staffans2000
Aha. Nu ser jag. Alla väggarna är snedkaklade!?
En eventuell köpare kan naturligtvis tycka att det är förfärligt. Eller, så skrattar han bara åt det. Att renovera för andra är en riskabel färd. Mitt tips -låt det vara!
 
  • Gilla
EmelieP och 2 till
  • Laddar…
Wow! Detta var unikt minst sagt.

Vill du inte lägga ner jobb att ta ner ens kommod och dusch, så kommer du tyvärr få resultat därefter.
Du kan säkert måla över det där med någon våtrumsfärg, men fogarna kommer fortfarande synas.

Den absolut billigaste lösningen och som gör minst åverkan på rummet, är enligt mig att måla enbart fogarna.. (Fogpenna)
Blir dessa mindre framträdande kanske det hjälper något.

Lycka till! :)

fogpenna-kakel_58c16e442a6b22211ce85bef.jpg
 
  • Gilla
big mike och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.