Jag undrar vad SLÄNT betyder som är angett två gånger på konstruktionsritningen av ovanplan i 1,5 planshus. Det tomma i mitten är ovandel av ryggåstak som går i vardagsrummet där det är öppet upp i nock. Detta servman inte på ovanvåningen då det är inbyggt med raka väggar.

Vidare undrar jag över polen som jag ringad in med en röd fyrkant. Vad betyder den?
 
  • Konstruktionsritning av en övervåning med markeringar "SLÄNT" och en rödringad pelare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Svårt att säga vad slänt är då det inte finns en genomritning på grundförhällanden , är det suteränghus kan det betyda att marken går nedåt under på något sätt
 
Det är inget suteränghus. Slänt avser något på ovanvåningen.
 
L
Z Zassi skrev:
Det är inget suteränghus. Slänt avser något på ovanvåningen.
Ursäkta , begriper inte vad som menas med det på ritningen , kanske någon annan på forumet
avvakta lite så kanske det kommer
 
Kan d va en balkong med fall på?samma sak i badrummet? Är kanske ett sånt där vägghäng handfat med gjuten slitzbotten. Fyrkanten kanske är en dusch man ritat
 
Redigerat:
L
Kollade lite till , det finns någon markering som går tvärsöver , kan det vara något i anslutning i taket , väldigt diffust vad som menas
 
F
+ 1 på att pilen i fyrkanten är en dusch. Golvet i badrum samt rum till vänster sluttar jäms med ryggåstaket. Det är väl det som är en "SLÄNT"? Badrumsgolvet bara på en mindre del av ytan (under handfat).
 
L
Ja det är frågan FRÅGAN
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.