Dax för matta
 
  • Rullad matta på ett betonggolv redo för utläggning i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardagsrummet har fått ny matta, slipning och målning av väggar blir imorgon
 
  • Vardagsrum med nytt mörkt trägolv och vitmålade väggar under renovering, måttband syns på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Grillkorv
  • Laddar…
Övetskåpen satt med 4" spik 2 st i varje...
Första skåpet tog jag i och drog rakt ut så lossnade det, de andra krävde 2 eller 3 ryck så var dom loss... dom hängde ut ca 15mm i överkant så det var nog tur vi bestämde oss för att byta.
Fäster en 28x95 i överkant och en 28x70 nertill som dom får luta mot, blir bättre än innan iaf...

Så klart så kommer utsuget till köksfläkten helt fel så det måste flyttas och även uttaget till fläkten men det löser sig nog
 
Glömde bilden
 
  • Vägg med fläckar och streck efter vattenläckage intill skåpdörr och ventilation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Smutsig vägg och skåplucka i kök med synliga fettstänk och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Undrar om skåpen inte är raka och vägen sne har sett samma avstånd mes kilar bakom.
 
Nej skåpen var på väg ner :)

2 skåp uppe sen måste utsuget flyttas till vänster för att få plats med ett 50 skåp längst till höger
 
  • Kök under renovering med öppna väggskåp, utsugsöppning till höger och osorterade köksredskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
S
Är taket grängat måste du använda en speciell färg. Beckers L2, Beckers Lätt Tak eller Nordsjö Lättvit är några exempel. Annars är det stor risk att färgen kommer lossna inom en snart framtid.
 
Ok.. har använt beckers r2 reflexfri går se hur de går då
 
S
nino nino skrev:
Ok.. har använt beckers r2 reflexfri går se hur de går då
Håller tummarna. R2 är annars en trevlig färg
 
Nu är hallen och vardagsrummet färdig målade, imorgon ska jag prova att riva underskåpen i köket sen åker jag hem några dagar för att åka på ccw i Rättvik och mopar at the strip i Tallhed.
Hemma så ska jag prova få ihop 2 st 40 underskåp till ett 80 skåp till diskbänken.
Fick även med ett 60 cm överskåp som ska få bli överskåp på kyl/frysen
 
  • Nyrenoverad hall och vardagsrum med nymålade väggar och renoveringsmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad hall med delvis borttaget tapet och målrulle, redo för målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Underskåpen utrivna, blev ändring i planeringen så jag blir kvar några dagar till å fixar.
Ska lägga in undergolv och matta imorgon och börja montera upp underskåpen
 
  • Kök under renovering med borttagna underskåp, exponerade rör och sporadiskt rivna väggytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Matta lagd i kök och hall, ska fixa underskåpet hemma så det blir stopp några dagar. Ska bli skönt å komma hem efter 8 dagars renovering :)
 
  • Nylagd laminatgolv i ett kök under renovering med verktyg och skor på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny lagd mörkbrun laminatgolv i en hall som leder till ett kök under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Stadsfiskalen och 1 till
  • Laddar…
Köket halvt på plats, glömde att ta med spirorör så ett överskåp står fortfarande bredvid.
Blev bänkskiva från lokal bygghandel på rea 740:-, plåt och blandare från Ikea, bänkbelysning från Jula.
Ska dit nån passbit, en typ vin hylla ska göras mot yttervägg då det är ca 12 passbit annars, ny skärbräda ska ordnas, täcksida med överskåp ska monteras på kylen, golvlister och salning med foder ska dit och en gardinstång så det är nästan klart nu :D
Halvfärdigt kök med vita skåp och bänkskiva, spiralrör saknas, överskåp står bredvid, viss städning gjord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Städat ur halken lite och monterat en hallmöbel och satt upp en spegel, ska skicka garderobsdörrar till svågern på lack, golvlister och salning foder så är det snart klart här med
Korridor under renovering med nyinstallerade vita garderober, trägolv, och omonterade golvlister och spegel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag städade ur hallen efter kortet...
 
  • Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Snyggt!
Byggkostnad grovt räknat?
 
Köket 1400, blandare 900, bänkskiva 740, matta 2000, 20l väggfärg, 10l takfärg, 10l lim, 20l spackel, golvspån 1800, skruv 300, spis och kyl 2000

Nåt sånt 15-20000 och 80h, finns drygt 4000 i inrefond som jag hoppas få ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.