Hej. Har råkat ut för någon form av klätter växt eller dylikt i min gräsmatta. Den är väldigt låg och slingrar sig under gräset. Jag provade att hälla på lite stoller kombi. Men det verkade inte bita på den. Några förslag på åtgärder? Här är en bild också. Gräsmatta med lågväxande klätterväxt som slingrar sig under gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej, det är jordreva. Enkel att dra upp men har man mycket av den blir det ju jobbigt med manuellt arbete.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
svartöra svartöra skrev:
Nej, det är jordreva. Enkel att dra upp men har man mycket av den blir det ju jobbigt med manuellt arbete.

Verkar vara som du säger att det är jord reva. Dock har jag gjort lite forskning och det står att stollern ska få bukt på detta. Kanske får prova en runda till. Kanske fega lite då jag la ut för hand. Tack för svaren
 
Stroller kombi hjälper ja, men det brukar ta en månad innan det syns någon effekt. Juli räknas inte eftersom det ofta är så torrt att det inte växer något.

Ett tips är manuell rensning av den i kanterna på gräsmattan. Den trivs gärna i buskage och liknande, och skickar in långa revor i gräsmattan.
 
  • Gilla
Deadeas
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.