K
Har Gardena Sileno, fungerade inget vidare i slänt med nysått gräs. Rev bara upp allt och vart leråker. Slutade med att jag köpte några kvm färdig gräsmatta och rullade ut i slänten. Men en plan gräsmatta lär inte vara några större problem.
 
  • Gilla
Garghamel
  • Laddar…
Kört en del med Worx-klippare. Hade en utmanande sektion minst sagt, en nyanlagd del precis framför laddstationen och helt naken jord var det... sådde litet gräs där helt enkelt. Lustigt nog tog det sig alldeles utmärkt till och med på denna besvärliga plats, med dagliga rundor in och ut. Ser perfekt ut idag.

Så jag skulle säga att det inte bör vara några större bekymmer att låta robotar husera över känsliga nyanläggningar. Mitt case var ett extremfall och om det lyckades där så lär det lyckas var som helst.
 
https://www.byggahus.se/forum/threads/automower-pa-en-nysadd-graesatta.200511/#post-2752440
Nu är det snart dags att släppa ut gräsklipparen, troligen idag:

Gammal träbänk med utsikt över en halvt gräsmatta, halvt bar jordyta bakom huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är nyfiken på om laddstationen orkar ge signal till detta område och även området Mowern går på idag. Har en 230 ACX och undrar, om inte, fungerar det med en till signalförstärkare? Har en idag men två har jag inte hört talas om att någon har. https://www.gplshop.se/automower-tillbehor/signalforstarkare.php
 
Redigerat:
Japp, och slingsignalen fungerade fint :)

 
  • Gilla
yopshi och 1 till
  • Laddar…
Juni
Utsikt över en trädgård med grönt gräs, en röd stuga, björkar och en grusväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Juli
Utsikt över en lummig trädgård med rödrandigt uthus, parkerade bilar och gatlyktor i sommar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fasiken, jag bjuder på hela långa filmen :)

 
  • Gilla
yopshi
  • Laddar…
veckans nya bild
johnjensen johnjensen skrev:
[länk]
Nu är det snart dags att släppa ut gräsklipparen, troligen idag:

[bild]

Är nyfiken på om laddstationen orkar ge signal till detta område och även området Mowern går på idag. Har en 230 ACX och undrar, om inte, fungerar det med en till signalförstärkare? Har en idag men två har jag inte hört talas om att någon har. [länk]
Nio dagar senare
uq44zZ2lxcMDK99mIDK4agG1A4tj8fDU4QqOrK6Z7ZBPQOT41EvztA74ebXQDsb5A2y5e4DaAc_lxLVCcdSVpaz84qxHAiKYx_ru6oiK6Cua3EPDP9g5BWgskC083mNwySXidKj1nxHgtDTDPr_lr-_HrP7WElD2HO00rn7GGVGBYN9VAvR-N-JsYiTKQwKrm2qb2cmDyYD3-I3EGC_4IZN3PseI9ialNf1TXmL6t0j6ComFlsc0WtO87Zi-VId35dDA-0Nb79G7aib85oGsIJIgH65kxBtkNtyQZz2mrazfwEvFZa_osIeENdyKzkN8_AMpq8b8w3V_n88ykqRpyUMw2NHvYlFeKl3_V3Os86DoDqJhL0szJ7O5IoYx51x8vYRtq_EjKFApWbPjsMMzZVvH0d4B5aHZyNi57LyRzX6HdSfWfbh-irOzt6r1PF5uF5_Uv1Cr09eeQJxtCXBpv5n8TcbbluG1QrBwlPvneZsFF9_H1q1sf_V1OjQI3AoybVsi-zmsZu52s9wF6GbxT2V6_wR9h0rzoBNaBzq_ClfFbvBAoxKfT24UHnX5XHVtEmO5z5E1uqoUo7igO3zfdfP9O3-ciXM2fSQ1LjyYEOALin03ozm2ucYlg-SvdJYsjQ3pf3dIOWnTV2Xd3WjQ10Iw7-K5X9Fy28-a_9UxaGhACc8=w1085-h813-no
 
Augusti kan man säga att det mesta av gräsmattan är välväxt
Välväxt gräsmatta i augusti med träd i bakgrunden och vita blommor i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Thomas Lofqvist och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.