M
Letar efter skruvstämpar för att palla upp ett tak när jag byter stome. De behöver nå minst 2,5m.
 
A
Hyr på Ramirent. Kostar knappt något.
 
Hornbach brukar ha.
 
M
maflax skrev:
Hyr på Ramirent. Kostar knappt något.
Jag behöver iaf 4st och över ett par veckor/osäker tid. Tror inte det blir så billigt att hyra så, så jag föredrar att köpa. Ska dock kolla med dem på måndag.

T Provrundan skrev:
Hornbach brukar ha.
Tack! Ska kolla där!

Såg också att Harald Nyborg har en stämp, men det står inte om det är en skruvstämp. Någon som vet? https://www.harald-nyborg.se/stamp-gul-165-300cm.html
 
K
Hornbach har stämp för 269 spänn om jag inte minns fel.
 
M
Ringde Hornbach. De har skruvstämp hemma för 280kr/st. 165-300cm längd. 1.8 ton. :)
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107
  • Laddar…
Verkar kosta mellan 5 och 10 spänn per dygn att hyra.
 
Ska man ha dem över en månad är det med andra ord bättre att köpa. Sannolikt går de ju dessutom att sälja vidare.
 
Jag har hyrt några ggr och priset har varit runt 3:-/dygn.
 
Bilden du länkar till på HN ser sånär som färgen identisk ut med hornbach. Så det är en skruvstämp nästan säkert.

Om man bygger och renoverar mycket är det bra att ha några hemma, är man det minsta osäker slänger man upp några stämpar och en regel som temporär avlastning.
 
M
T Provrundan skrev:
Bilden du länkar till på HN ser sånär som färgen identisk ut med hornbach. Så det är en skruvstämp nästan säkert.

Om man bygger och renoverar mycket är det bra att ha några hemma, är man det minsta osäker slänger man upp några stämpar och en regel som temporär avlastning.
Precis min tanke. Det lär ju gå att få några kronor senare om jag säljer vidare efter bygget.
 
M
Det blev fyra stämp från Hornbach. Verkar mycket gedigna. Tack för tipsen.
 
  • Gilla
Tegelväggen
  • Laddar…
Är det någon som vet om hornbach fortfarande säljer stämpar? Jag kollade runt på deras hemsida men hittade inget.
 
M Mmp90 skrev:
Är det någon som vet om hornbach fortfarande säljer stämpar? Jag kollade runt på deras hemsida men hittade inget.
Nästan 100 på det, i Göteborgsbutiken i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.